Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: sand til hønsehuset?  (Læst 16092 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: sand til hønsehuset?
« Svar #15 Dato: 16 Maj , 2009, 08:21 »
Det er da rigtigt . Det enkelte sandkorn vejer 2.7 ton/m3 men der er jo luft imellem kornene..og luften fylder, men vejer ikke noget. Så det bliver til 1.5 ton/m3. 1 tons spredt på 12m2 bliver så til et lag på 5 cm
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #16 Dato: 16 Maj , 2009, 09:04 »
Det er da rigtigt (Image removed from quote.). Det enkelte sandkorn vejer 2.7 ton/m3 men der er jo luft imellem kornene..og luften fylder, men vejer ikke noget. Så det bliver til 1.5 ton/m3. 1 tons spredt på 12m2 bliver så til et lag på 5 cm

Åhrrrrrr manner ........... Finn hvorfor ved du sådan noget? ........Total nørd altså  *o *f
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 16 Maj , 2009, 09:45 »
Ja jeg er også fuldstændig stået af...fatter nada, men hvor er det rart når folk gider hjælpe  :) Tak Finn, jeg nøjes med et ton til at starte med. Kæresten blev også lidt grøn i hovedet da jeg snakkede om at han skulle køre 2 tons derind  :D
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #18 Dato: 16 Maj , 2009, 10:01 »
Heldigt, at man ikke skal ud i alle disse spekulatiomer.
Vi har et firma i byen som lever af transport, og samtidigt har de egen sandgrav. Der kører man ind med sin trailer, og giver 20,- for et læs, og de er ligeglade med, om det er stort eller lille, så jeg tror jeg har omkring 1 ton med hver gang, der er ihvertfald meget overlæs.
De har både gult sand, men også strandsand, som er det jeg oftest bruger til hønsene, men der er dog ikke noget ivejen for atbruge noget gult sand som bundlag i hønsehuset, det skal bare ikke være til sandbadning
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Fru.Berg

• Gæst
« Svar #19 Dato: 16 Maj , 2009, 12:01 »
gud hvor er jeg glad for at ha en mand der arbejder i en grusgrav så siger bare til ham
"pusser mor skal ha mere grus/sand" hi hi  *f

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
« Svar #20 Dato: 17 Maj , 2009, 06:35 »
Min mand er heldigvis selvstændig murer, så vi har altid sand på lager - øhh han har, men det betyder, at jeg aldrig mangler sand til hønsene ;D

Det er bare at nævne: Nu er der godt nok ikke så meget sand hos dem eller dem, så vupti har de fået noget - dejligt nemt ;D
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr