Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jer der har fritgående høns  (Læst 14317 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens S

• Passiv bruger
    • Jens Stolt photography
Sv: Jer der har fritgående høns
« Svar #15 Dato: 11 ſeptember , 2016, 18:01 »
Du er nødt til at have et hønsehus, ellers forsvinder de. Det er også smart med redekasser og siddepinde, og en lem der kan lukkes.
Lav noget ordentligt. Søg woman + chicken Coop på youtube.

Så du bygger et hønsehus, det gør du simpelthen bare. Du har brug for 1 krydsfinerplade, lidt brædder og en tagplade. Det klunser man, eller køber i jem og fix. Du er nødt til det. Man kan købe sig til færdige løsninger, men ingen af dem jeg har set ser gode ud. Så gør det selv, det tager en dag, og det er hyggeligt.

Offline Alice

• Bruger
Sv: Jer der har fritgående høns
« Svar #16 Dato: 12 ſeptember , 2016, 23:09 »
Mine høns bor i en gammel stald. De har siddepinde og redekasser. På gulvet er der sand, og de kan sandbade i et tykkere lag sand. Under siddepindene er der en gødningsplade, så det er let at gøre rent. Jeg fik nogen til at hamre hul i væggen, så der er adgang til en hønsegård, som benyttes, hvis vi er væk en hel dag. Ellers går de i en meget stor udegård.
Fordel: Temperaturen i stalden er ikke så svingende som i et hønsehus med tynde vægge. Der har levet høns i et hjørne af stalden i hundrede år. De har fået lidt korn og madrester, men har ellers haft fri adgang til at finde føde selv længe før de dødssyge hønsepiller blev opfundet. Høns er ret hårdføre, og min erfaring er, at de elsker at gå på opdagelse.