Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ingen æg :(  (Læst 3746 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Ingen æg :(
« Svar #30 Dato: 04 November , 2015, 07:42 »
Jeg er til gengæld helt væk i æg for tiden fra mine unge høner fra april og maj ;)
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #31 Dato: 04 November , 2015, 11:51 »
Jeg forærer også æg væk pt. Måtte over til naboen og spørge om hun ikke godt ville have en portion- fryseren her har ikke plads til flere kager!

Offline rkn

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 06 November , 2015, 08:58 »
Jeg får også stadig masser af æg fra mine dværg orpingtoner fra maj måned.
1.0 Sdilke
0.3 Dværg orpington
0.2 Dværg dotter

Offline Maria2aaen

• Bruger
« Svar #33 Dato: 11 November , 2015, 07:22 »
Her står det også sløvt til med æggene. Mine tre voksne farverolles gik i fældning midt i sept. og er ikke startet på at lægge æg igen. Af mine hønniker lagde den ene dværg kochin sig skruk, hun har ellers troligt givet 1 dagligt æg siden sept. De andre to dværg kochiner er endnu ikke begyndt æglægning, de er fra slut april...?. Er det ikke lidt mærkeligt? Og så har jeg en anden lille dværghøne som ligger 3-4 æg om ugen. Af mine fire blomsterhøne er kun en enkelt begyndt æglægning, de er fra midt maj. Så lige nu får vi på en god dag et mellemstort æg og et dværghønseæg  :o Det bliver lige til en omgang spejlæg en gang om ugen til hele familien. Vi klarer os - men man kan ikke ligefrem sige at vi har i overflod... Vi må hellere få sat lys op dernede  /o
Med venlig hilsen Maria

0,1 eng. araucana
0,1 stor kryds
0,1 dværg kryds
0,1 dværg kochin
0,0,10 skånske blomster

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #34 Dato: 11 November , 2015, 19:10 »
I dag flyttede jeg min skruk væk fra sin rede. Og minsandten - der lå et langt æg + snydeægget hun ruger på.
Så hvad kan det ikke ende med  *g

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #35 Dato: 12 November , 2015, 11:37 »

I dag flyttede jeg min skruk væk fra sin rede. Og minsandten - der lå et langt æg + snydeægget hun ruger på.
Så hvad kan det ikke ende med  *g
.                                                           'Manden med æggene'

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #36 Dato: 12 November , 2015, 23:33 »
He He  .   .   .  ;D I dag lå der igen et æg - et langstrakt et - så nu . . . . .  /o. Lørdag og søndag serveres der normalt blødkogte æg, her i huset. Så lørdagen er redet  <:

Offline Hans-Kurt

• Global Moderator
« Svar #37 Dato: 08 December , 2015, 20:28 »
For lige at hører hvordan I har det med æg nu, midt december, henter jeg denne tråd frem.

Her hos mig er der sket noget på den front. Mine 0,3 Brahmaér er i gang igen, der kommer ikke et æg pr høne pr dag, men mellem 1 og 2 om dagen. Min lille dværg Brahma har helt sikkert lagt æg et stykke tid før alt den sne kom her for nogle uger siden. Bare ikke i hønsehuset. Men sneen tvang mine høns til at være inde i 3 døgn, og så var hun nødt til at aflevere ægget i en rede - der lægger hun dem så nu.
Her i dag lå der 2 dværgæg i halmen under rederne. Ved nærmere eftersyn, kan jeg se, at det ikke er fra hende, og så må det jo være fra mine ældste Brahma hønniker.

Så nu lysner det. 6 høns der lægger æg, og det uden æglægningsfoder - det færdigkøbte altså.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #38 Dato: 08 December , 2015, 20:42 »
Fra mine 3 brahmaer på 2 år kommer der 4-5 æg om ugen. Tror kun det er en af dem, der lægger dem. De tre unge brahmaer fra i år, er ikke startet endnu.

Hos maranerne er de to madammer på godt et år kommet i gang efter fældning, og de 4 unge har været i gang snart et par måneder.

Ellers er det generelt mest de unge høner fra i år, der lægger æg nu.  Mine sussex og EA fra 14 lægger ikke æg, og kun 1 ud af 5 silker lægger æg, men de tre har også lige været skruk.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline rkn

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 09 December , 2015, 08:50 »
Har 3 æg om dagen.  5 høns.  De ligger sådan lidt på skift.
Mine vagtler derimod,  har ikke lagt et eneste æg i 2 måneder nu
1.0 Sdilke
0.3 Dværg orpington
0.2 Dværg dotter