hej Margit,
det er godt nok længe den lille and har været sløj.
Så det er klart hun ligger meget - hun må være meget afkræftet.
Godt hun drikker og spiser regnormene!
Men prøv om ikke også du kan lokke andet i hende - fx dåsemajs (helst uden sukker - og dog, i det her tilfælde kan sukker give hende lidt hurtig energi).
Tippet med at tilsætte upasteuriseret æblecidereddike i vandet er også godt. Eddiken kan hjælpe til med at genoprette bakteriebalancen i mave-tarmregionen, hvis det er det, der er problemet. Og skader under alle omstændigheder ikke.
Prøv også at servere havregryn for hende, evt. rørt op i a38.
Eller en lille skål a38 rørt op med rå æggeblomme (fra friske æg - har du selv høns, er de perfekte

) - det har jeg selv serveret til syge ænder, og det blev spist med begejstring.
De kender jo æggeblommen fra når deres egne æg går i stykker - ellers kan det faktisk være ret svært at servere nye ting for ænder: "Hvad er det? Det kender jeg ikke - det kan jeg ikke li'!"

Men prøv nærmest hvad som helst - hun skal jo have noget indenbords! Men helst noget der er let fordøjeligt og 'for-tygget', så andekroppen hurtigt får adgang til energi og næring.
Har du mærket på hende, om der sidder noget hårdt i kroen? Det kan straks være sværere at mærke om det er længere inde, at der har sat sig fremmedlegemer fast.
Men hendes tilstand kan også skyldes så meget andet.
Så jeg ville ikke tøve med at tvangsfodre hende med den flydende blanding af a38, æggeblomme, olie, sukker, salt osv, som er beskrevet i det indlæg du har fundet.
Jeg tvangsfodrer altid syge dyr, der ikke selv vil spise - de skal jo for pokker have noget at stå i mod med. Og den flydende mad er god, for den kræver ikke ekstra væske at få ned.
Men - det kan være ret svært at tvangsfodre ænder
NAG andefoder er god foder - de elsker det! Kan 'fortyndes' med korn, når ænderne også har adgang til spisekammeret udenfor, og når der ikke er tale om decideret opfedning af slagteænder.
Apropos udenfor - har du mulighed for at holde ænderne inde, så den syge and ikke får kulde og skal bruge unødige kræfter på at holde varmen i det våde vejr?