Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nye høns vil ikke i seng!  (Læst 14606 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Karin Daugaard

• Passiv bruger
Sv: Nye høns vil ikke i seng!
« Svar #15 Dato: 05 Maj , 2014, 09:12 »
Men Hvorfor sælger man dog en hønsegård, man ikke kan gå og stå i - og hvorfor havde vi ikke opdaget det inden!?  >:(
Det var sådan ca. det  eneste mål, vi ikke havde kigget nærmere på og vist bare tog som en selvfølge... Ja ja, af sine fejl skal man lære!
Mange hilsner,
Karin

0,4 Isa Brown (Klara, Spætte, Frida og Grevinden)
1,0 Mand, handy og kærlig :)
6,0 bonus'børn'
xxxxx,yyyy mus, stålorme, pindsvin og andet godtfolk
Og Sascha, en slags flatcoated retriever, som vi har overtaget fra en hjemløs mand, som døde. Så Sascha har levet alle sine ca. 9 år på gaden. Hun er vidunderlig!

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #16 Dato: 05 Maj , 2014, 10:02 »
Det er rigtig ærgerligt, at det skal være så stressende en oplevelse for høneren at komme i seng - og møg besværligt for jer - det forlænger nok indlæringsprocessen, at det bliver forbundet med ubehag at skulel puttes.

Hvad er det dog for et husarrangement, I har købt - har du et billede eller et link? det lyder helt åndsvagt
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Karin Daugaard

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 05 Maj , 2014, 10:19 »
Ja, det er jo også det, der bekymrer os, at det bliver mere og mere afskrækkende at skulle i seng :(  Desværre er der endnu ikke rigtig noget spiseligt, der får dem til at komme farende, så vi kan lokke dem derop. Men de gamle elskede rejer, så nu har Manden taget nogle ud til optøning.
Det er jo også muligt, at de selv kan finde ud af det nu, men jeg er faktisk i tvivl om, hvor sent jeg tør lade det blive, før vi skrider til handling. Det er jo koldt stadigvæk om aftenen. Øv!

Huset finder du på http://dyreriget.dk/bure-volierer-huse-21/hoensehuse-145/hoensehus-m-gaard-nyborg-fri-fragt-i-dk-1782.html. Jeg er decideret flov over at have købt det. Mere øv! :(
Der er jo heller ikke så meget plads, men de er ude meget af dagen, og når ham, der hjælper med at sætte et ordentligt hegn, har været der igen, kommer de til at overtage noget mere af haven :)
Og i det mindste er de langtfra stressede i løbet af dagen, støvbader, skraber og hygger. Og de er dejlige høner, så henad vejen lykkes det hele jo nok!
Mange hilsner,
Karin

6,0 bonus'børn'
Og Sascha, en slags flatcoated retriever, som vi har overtaget fra en hjemløs mand, som døde. Så Sascha har levet alle sine ca. 9 år på gaden. Hun er vidunderlig!

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #18 Dato: 05 Maj , 2014, 11:46 »
Du behøver ikke bekymre dig om kulden om aftenen for hønsenes skyld, det er mere alvorligt med Mikkel ræv. Hvad tid starter i 'gå i seng balladen'?

Ja - fint ser huset jo ud på billedet - sådan er det altid med de købehuse. man skal sørge for at få læst målene, inden man køber, for billedet snyder - og det havde jeg jo slet ikke behøvet at skrive til dig :-[ :-\ ;) Nu vil jeg så håbe for jer, at huset er tæt og kan klare en vinter, ofte egner de der spinkle huse sig kun til at stå i en overdækket gård. Jeg har et lille hus stående i samme materiale, det holder perfekt nu på 7. år, MEN det har heller aldrig været udsat for regn, sne eller stærk blæst.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Karin Daugaard

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 05 Maj , 2014, 12:29 »
Den første aften reagerede jeg først kl 21.30. Igår gik vi derop ved 20-tiden, og da var de begyndt at sætte sig lidt i klump og se ud, som om dagen for deres vedkommende var ved at være slut. Her var det også begyndt at blive koldt og ikke ret lyst. Hvor længe ville du sige, vi skal trække den?

Umiddelbart virker huset nogenlunde tæt, men det er jo først , når det bliver vintertid, vi for alvor kan vurdere det. Ellers er der jo ikke andet at gøre end at investere i et nyt og bedre. Vi orker ikke at selvbygge.
Mange hilsner,
Karin

6,0 bonus'børn'

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #20 Dato: 05 Maj , 2014, 16:01 »
Tja...de fleste fugle går jo i seng med solen, det gør de fleste fjerkræ også, og i dag går solen ned her i Nordsjælland kl. 20.58, og nogle minutter senere ovre hos dig, så jeg vil nok sige, at kl 20 er for tidligt.

Prøv at vente til kl. 21.30 i aften, og se om de ikke selv har fundet ud af, hvor man sover. Nu har de sovet i det hus i en uges tid, så jeg tror næsten de godt er klar over, at de skal derop - bare ikke før solen går ned og det er rigtig hønsesengetid.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Karin Daugaard

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 05 Maj , 2014, 16:43 »
Jeg svarede dig, men det kom vist ikke på.

Men TAK for gode råd! Vi venter til 21.30-tiden i aften og håber, de selv klarer det. Ellers har vi rejer i baghånden til at lokke med ;) Afprøvede dem tidligere, og de var populære!
Mange hilsner,
Karin

6,0 bonus'børn'

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #22 Dato: 05 Maj , 2014, 17:55 »
De er også lettere at fange når det er mørkt.. (altså de flytter sig ikke, men kan jo godt være sværere at finde.) Held og lykke med det
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Karin Daugaard

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 05 Maj , 2014, 18:33 »
Tak skal du have, Finn!
Mange hilsner,
Karin

6,0 bonus'børn'

Offline Karin Daugaard

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 05 Maj , 2014, 21:43 »
YES!! De nye damer fandt selv i seng  /o  :D Tak for al support - vender ganske sikkert tilbage, næste gang et eller andet melder sig ;)
Mange hilsner,
Karin

6,0 bonus'børn'

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #25 Dato: 05 Maj , 2014, 21:49 »
 *y tænkte nok at tiden var kommet til, at de selv kunne finde ud af det - NÅR altså det er sengetid - og ikke når madmor synes, det skal være sengetid ;) /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Karin Daugaard

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 05 Maj , 2014, 22:02 »
 :-[ :P
Mange hilsner,
Karin

6,0 bonus'børn'

Offline Missyida

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 06 Maj , 2014, 17:03 »
Ååhh hold op hvor er det fantastisk. Endelig et forum (jeg er ny) hvor jeg kan føle mig helt på bølgelængde med at man køber en heldragt for at få sine høns på en pind!

Jeg har grinet stort og ikke turde sige noget for jeg aner ikke hvad du skal gøre: jeg ved dog en ting. De associerer alt godt med mad. Så måske kan du nå ind med en regnorm eller noget andet guf når de sidder der og en håndfuld havre du kaster ud om morgenen så går der nok ikke tre dage før de elsker din pind. Måske er det helt sort - jeg synes faktisk du skal stole meget mere på de erfarne hønsejere, da jeg er helt nybegynder! Men er der nogen af jer erfarne der kan se om mine brahmaer er haner eller høner så skal jeg hylde jer som en pragt hane af lykke! (se under kønsforskelle)

KH Ida
Meditativ nybegynder ejer af königsberger, Maran, rheinländer og brahma.

Offline Karin Daugaard

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 06 Maj , 2014, 17:13 »
Ja, ER det ikke dejligt, når nogen dummer sig rigtig, RIGTIG godt?!  ;D Også jeg er dybt taknemmelig for dette forum, hvor man ikke behøver være bange, når man spørger enfoldigt :)
For et par år siden havde vi 4 høns, som bare var så nemme - måske fordi de var født som burhøns? Og så får vi de her nye damer, som bare ikke vil i seng kl. 20!! Uforskammet, ikke?  :P
Men i går lykkedes det. De var selv gået i seng, da jeg kiggede derop kl. 21.30. Jeg havde ellers både heldragt og rejer klar. For ja,mad er lykken for dem :-) men det gik altså af sig selv.
Mange hilsner,
Karin

6,0 bonus'børn'

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #29 Dato: 06 Maj , 2014, 17:18 »
Hmm...jeg sidder og ærgrer mig lidt over, at vi ikke udbad os billeder af dig i heldragt kravle rundt i et lavt bur efter høner, som ikke vil tidligt i seng - inden der blev postet løsningssvar <:
« Senest Redigeret: 06 Maj , 2014, 17:19 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst