Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad tager I for jeres æg  (Læst 3868 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hvad tager I for jeres æg
« Svar #60 Dato: 07 Februar , 2014, 23:35 »
Og jeg troede, at jeg var smart. :D

Jeg er rimeligt sikker på at der ikke er mange (læs nogen) bakterier tilbage efter en tur i mikroen.
Så ideen er smart nok.
Mvh
Erik Andersen

Offline Katinka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
  • Dyreportrætmaler :)
    • Galleri Katinka
Sv: Hvad tager I for jeres æg
« Svar #61 Dato: 08 Februar , 2014, 15:51 »
@ Canarche, er det også muligt for mig at se hvad du skriver i dit indlægsseddel? Det er bare sådan at jeg er tilflyttet hollander og ved ikke helt hvordan jeg skal få sådan noget til at hænge sammen på dansk :)

Offline Katinka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
  • Dyreportrætmaler :)
    • Galleri Katinka
Sv: Hvad tager I for jeres æg
« Svar #62 Dato: 08 Februar , 2014, 16:08 »
Ja, nu spørger jeg måske dumt men jeg kan ikke helt følge med. Hvis man nu vil sælge sine æg må man godt sæge dem til et kendt kundekring. Hvordan gør i det så? Jeg kan da ikke forstille mig at i hele dagen sidder derhjemme og venter på om der måske kommer en for at købe æg. Har i så en lille bod udenfor men bare uden skilt? Et bod med skilt? Hvordan gør man så det?

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hvad tager I for jeres æg
« Svar #63 Dato: 08 Februar , 2014, 16:12 »
Naboer og kollegaer. De ved jo at vi har høns og hvis de ikke selv spørger så må du gerne spørge om de vil købe.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hvad tager I for jeres æg
« Svar #64 Dato: 08 Februar , 2014, 22:30 »
Det er bare sådan at jeg er tilflyttet hollander og ved ikke helt hvordan jeg skal få sådan noget til at hænge sammen på dansk :)

Du synes nu at mestre det danske sprog udmærket af en tilflytter at være. Så jeg tror ikke du får problemer med at udtrykke dig på en indlægsseddel, hvis du vælger at lægge en sådan ved dine æg.

Men hvorfor overhovedet en indlægsseddel? Man må kun sælge æg til en lukket kreds af købere, dvs mennesker man kender (som Finn skriver, naboer og kollegaer (og selvfølgelig familie)), og så kan man lige så godt blot fortælle dem om hønsenes forhold, manglende salmonella kontrol og så videre.
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hvad tager I for jeres æg
« Svar #65 Dato: 09 Februar , 2014, 08:59 »
Jeg bruger heller ikke "indlægsseddel" i mine æggebakker, for det er faste købere jeg har. Giver jeg en bakke æg væk til nogen jeg ikke kender så godt, siger jeg blot, at de ikke er testet for salmonella, men det har endnu ikke fået nogen til at afvise de friske æg :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Katinka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
  • Dyreportrætmaler :)
    • Galleri Katinka
Sv: Hvad tager I for jeres æg
« Svar #66 Dato: 09 Februar , 2014, 12:34 »
Ja, jeg spørgte om indlæggseddel før jeg faktisk havde læst det hele igennem og fandt ud at jeg kun må "sælge" til mennesker jeg kender. Så hvis det er såda, så har i ret at jeg blot kan fortælle dem og så ved de godt hvordan min høns har det :)

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hvad tager I for jeres æg
« Svar #67 Dato: 09 Februar , 2014, 13:25 »
Ja, jeg spørgte om indlæggseddel før jeg faktisk havde læst det hele igennem og fandt ud at jeg kun må "sælge" til mennesker jeg kender. Så hvis det er såda, så har i ret at jeg blot kan fortælle dem og så ved de godt hvordan min høns har det :)
/o (voor gebruik de bijsluiter lezen ;))
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Katinka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
  • Dyreportrætmaler :)
    • Galleri Katinka
Sv: Hvad tager I for jeres æg
« Svar #68 Dato: 09 Februar , 2014, 13:37 »
Hahahaha, Tanja Pedersen, jo jeg gik jo faktisk ud fra at reglerne omkring det hele var de sammen som i Holland men det er de så åbenbart ikke ;)

Offline Canarche

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 124
Sv: Hvad tager I for jeres æg
« Svar #69 Dato: 09 Februar , 2014, 18:24 »
Nu er det ikke bare Katinka der må se min informations seddel. Det må i alle gerne. Desværre har jeg lidt på fornemelsen at min info seddel lidt er blevet til et "for eller imod" infoseddel. Det har aldrig været min mening at skabe en debat om den seddel.

Jeg har skabt den seddel fordi jeg ikke har boet i Padborg hele mit liv. Det er min måde til at skabe tryghed og gennemskuelighed for dem der køber mine æg. Folk hernede har taget godt imod sedlen, og jeg vil forsat ligge den i indtil folk beder mig om at lade være. Rent lovgivningsmæssigt, er jeg ikke tvunget til at lægge den i, men der er jo ikke nogen der kan komme og sige at jeg ikke har informeret om salmonella og lignene. Med sedlen kommer jeg aldrig ud i en situation hvor det er påstand mod påstand. De har fået besked når jeg rækker dem bakken er det med ordrene "Husk at læse infosedlen". Folk synes generelt at det er dejligt at vide lidt om hønsene.

« Senest Redigeret: 09 Februar , 2014, 20:40 Fra Canarche »
0.2 SK Marans Tykben og Tyndben
1.0 Handicappet Sumatra hane Muks

Offline Katinka

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 78
  • Dyreportrætmaler :)
    • Galleri Katinka
Sv: Hvad tager I for jeres æg
« Svar #70 Dato: 09 Februar , 2014, 19:17 »
Canarche  /o

Susanne

  • Gæst
Sv: Hvad tager I for jeres æg
« Svar #71 Dato: 09 Februar , 2014, 20:34 »
Flot flot initiativ  /o

I stedet for bare en bakke med seks æg står køber nu med kendskab til racen, der har lagt æggene, med fine anvisninger på hygiejneregler og til personen, der har solgt dem. Samt en invitation til at komme på besøg!

Det er da købsmæssig totalgevinst :) :) :)

Hvor er det bare en kanon-god ide!

Offline Sønderklit

  • Bruger
  • Indlæg: 58
Sv: Hvad tager I for jeres æg
« Svar #72 Dato: 10 Februar , 2014, 05:51 »

Nu er det ikke bare Katinka der må se min informations seddel. Det må i alle gerne.
Hejsa
Jeg synes det er en rigtig fin seddel :) Dog vil jeg bare lige informere om at holdbarheden ifølge loven er 28 dage :) De må bare senest sælges efter 21 dage. Dette har vi også pligt til at oplyse vores kunder. Enten via en seddel i bakken eller et opslag på salgsstedet.
Mvh Line

1,13 Brahma
2 Plymouth Rock
0,0,10 Hellevad fjerbolde

Offline Canarche

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 124
Sv: Hvad tager I for jeres æg
« Svar #73 Dato: 10 Februar , 2014, 13:05 »
Det er derfor jeg skriver "minimum" 21 dage. Så har jeg syv dage at løbe på til at få dem solgt. ;)
0.2 SK Marans Tykben og Tyndben
1.0 Handicappet Sumatra hane Muks

Offline Annemarie2013

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 204
Sv: Hvad tager I for jeres æg
« Svar #74 Dato: 13 Februar , 2014, 07:52 »
Rigtig fin indlægssedel,,,med et smil på læberne møder du dine kunder,, rigtig godt med lidt humor indlagt.
1.6 New Hampshire
0.3 Wyandotter, 1 sort, 2 guld sortrandede.
1.0 Shæfer/rotweilerblanding
0.1 bengal, sølv
1.0 husbond
0.1 barn