Den skulle angiveligt forrykke syre/base balancen i tarmen, men i det blandingsforhold der angives, svarer syreindholdet til det, man finder i coca cola.
Skulle vi ikke prøve at være saglige i vores argumentation herinde.
Jeg har tidligere påvist at Coca Cola's indhold af fosforsyre faktisk virker basisk ift hønsemavens normale surhed. Ph værdien i Coca Cola fik jeg i den forbindelse bekræftet af den danske producent af Coca Cola (Carlsberg).
Har du selv lyst til at drikke vand tilsat saltsyre, Pia?
Jeg har ikke prøvet det, men jeg drikker med stor glæde vand tilsat fosforsyre plus diverse smagsstoffer.

Selv om en anden bruger hævdede det modsatte, så nægter jeg at tro på, at høns har lyst til at slukke tørsten i saltsyrevand.
Igen, lad os bestræbe os på at være saglige.
Du er naturligvis velkommen til at nægte at tro på hvad andre fortæller. Det er et frit land, med ytringsfrihed.
Jeg hælder ikke til tro men baserer mig på erfaring.
Og faktum er at hønsene ikke tager notits af at der er syre i vandet. De drikker det lige så naturligt som vand uden syre, eller som vand tilsat f. eks hvidløg.
Hvis kuren virker (jeg skriver 'hvis', da jeg ikke kan bevise, at det er pga kuren, at jeg ikke finder orm i de dyr jeg slagter), er der ingen grund til at skræmme nye Forummedlemmer til at undlade at bruge den, for så i stedet at poste penge i dyr medicin, som næsten med garanti er farligere/giftigere end en tynd saltsyreopløsning.
Beklager det sure opstød, men tag det med et smil og lad os komme videre.