Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: kalkun  (Læst 1383 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: kalkun
« Svar #15 Dato: 02 December , 2013, 20:44 »
Jeg har haft kalkunhøner de sidste to år. Det har ikke givet anledning til sygdom hos hønsene. Æggene smager fuldstændig som hønseæg, de er selvfølgelig bare større.
Vi har lige fået en kalkunhane, og glæder os over han pludren.
Så næste år skal vi da have hjemmelavede kalkunkyllinger.
Jeg oplever, at kalkunerne trives sammen med hønsene, de er absolut IKKE aggressive. Mine sover højt oppe i et træ om natten, men vælger at gå ind ved udsigt til meget dårligt vejr. For nylig, da vi havde storm, valgte de at sove inde.
Vores er narraganset kalkuner.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline farm-svendsen

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 03 December , 2013, 09:43 »
jeg overvejer det meget..men skal have sådan jeg det ikke ireterre mine naboer og de må ikke kunne flyve over til naboen :-)
0,3 blandings høns
0,4 wyandotter gul/sortrandet
0,7 italiener
1,2 moskus ænder

Offline todda

• Bruger
« Svar #17 Dato: 03 December , 2013, 16:28 »
tillykke med kalkunfaml.Dejlig store slagtedyr.
Undrer mig når andre siger ,at kalkuner ikke flyver.har i sommer haft 9 broncekalkunkyllinger.de måtte have klippet vingefjerene ret tidligt,fordi de fløj op på loftsspærrene. Det holdt så en tid til vingerne voksede mer,så sigtede de igen efter den absolut højest beliggende siddeplads til natten ;D
Her var der heller ingen problemer med de voksne høns,eller med sygdom,men de var slemme til at jage skrukhønerne,når de kom ud for at lufte sig hver dag.Det var som hønens ændrede opførsel triggede dem.
Også efter at kyllingerne kom til,havde" mor og børn"svært ved at få lov til at spise i fred.
kalk. er nu i fryseboxen,nogle solgt.
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.