Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vores høns har vis mistet appetitten  (Læst 6089 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: Vores høns har vis mistet appetitten
« Svar #15 Dato: 09 November , 2013, 08:20 »
Så har de det jo super :)- mine problemer ang. tidlige morgengal tillægger jeg altså rigeligt stor flok på ikke så stort areal. Jeg vover forsigtigt at antyde, at decideret vækning tyder på 100%harmoni og trivlsel i flokken.........  ;)

Hvis du har to haner, som går lige op af hinanden, så er der nok ingen tvivl om, at de vil konkurrere om at synge den fineste og højeste morgensang ;)

Harmoni og trivsel i flokken er vel det vi alle ønsker for vores fjer /o Nogle haner sover længe, især hvis de ikke forstyrres af lyde eller lys udefra - andre sover længe bare en gang imellem, men decideret vækning hvis hanen plejer at have en anden adfærd og være morgenmand, kan bestemt også antyde, at han er dårlig eller mistrives.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Canarche

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 09 November , 2013, 10:14 »
Gustav fejler ikke en pind. Knægten er bare stjernemørkeblind og luddoven. De har kun et lille vindue i nathuset, og det vender mod vest. Men du har ret Helle. Haner der hænger er oftest syge.

Denko: Jeg kom til at tænke på noget helt andet. Har du husket kråsesten. Det er temmelig vigtigt.
0.2 SK Marans Tykben og Tyndben
1.0 Handicappet Sumatra hane Muks

Offline denko

• Passiv bruger
    • BornholmerWeb
« Svar #17 Dato: 09 November , 2013, 11:19 »
Prøv at løfte dem om, føles de "lette", er brystbenet meget skarpt. Hvis du kan svare nej her, er de i fin stand.
Tak Marianne, vi checker i dag.

Vi har givet dem lidt lys om morgenen, og de synes nu at være i bedre humør.
De bedste . . .
John Mortensen
http://bornholmerweb.net