Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så fik vi endelig en lille flok Dværg Silker til samlingen  (Læst 1691 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline StinneG

• Passiv bruger
Sv: Så fik vi endelig en lille flok Dværg Silker til samlingen
« Svar #15 Dato: 21 ſeptember , 2013, 17:06 »
uha de er godt nok svære ;) ja det kunne godt ligne gul x vildfarvet eller rød x vildfarvet. Jeg hælder til gul x vildfarvet. men de er super søde :) som jeg ser dem vil mit bedste bud være at de fleste er haner :) men håber jeg tager fejl, bliver nemmere når de er lidt ældre. mit bedste bud er : kylling 1: hane kyl. 2: hane kyll.3:hane Kyll.4 hmm ligner mest hane men også lidt høne over den ;) kyll.5 :høne kylling 6:hane Kyll. 7 : hane...vil gætte på 6, 1 eller 5,2 :) men som sagt ikke nemt så håber de fleste bliver høner og jeg tager fejl :) har selv gået temmelig længe og kigget på en hvid silke af egen avl, som har lignet både dreng og pige :) og dette temmelig længe, men tror nu det er en høne med lidt maskuline træk, og hun er 20 uger :)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 21 ſeptember , 2013, 17:49 »
Ja det er hvis meget, meget svært og tusind tak for din bedømmelse - En Tommy Andersen fra Silkeforum har kønsbestemt dem således og var kun i tvivl ved en, indtil han fik et par billeder mere af den - Kylling 1= hane - Kylling 2 = høne -Kylling 3 = høne - Kylling 4 = høne - Kylling 5 = høne - Kylling 6 = hane - Kylling 7 = hane - så altså 4 piger og 3 drenge, håber da meget, at den holder  /o

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 21 ſeptember , 2013, 18:13 »
selv tak Håber Tommy Andersen får ret, for som regel er det de færreste der vil have flest haner :) du må lige huske at komme med det endelige resultat når du kender det :) :)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

www.silkies.dk

Offline Turbomoster

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 21 ſeptember , 2013, 21:26 »
Jep Stinne jeg skal nok vende tilbage til tråden, når vi er helt sikker på, hvilket køn de hver især har, men jeg har godt nok indtryk af, at ham Tommy er ret skrap til det så vi håber, at det passer med 3,4  8)

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 21 ſeptember , 2013, 22:33 »
glæder mig til at høre hvad det ender ud med :) ja men han kan også tage fejl  ;) ;) men håber han har ret her, det er ikke let med de silker :)

www.silkies.dk