Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Forslag til ny anden race.  (Læst 9233 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline StinneG

• Passiv bruger
Sv: Forslag til ny anden race.
« Svar #15 Dato: 02 ſeptember , 2013, 00:04 »
super flot hus og omgivelser. Men uha alt for stejl stige, så det er ret sikkert der problemet ligger. evt. plan det ud med en palle forneden og lav stigen mere flad ? Jeg kan godt forstå hønsene ikke er glade ved den , det vil være meget svært for dem ...håber du kan finde en nem løsning, på at flade den ud, så tror jeg hurtigt du ser dem gå ind i deres fine bolig :)
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline jthyge

• Passiv bruger
    • www.varmkaffe.dk
« Svar #16 Dato: 02 ſeptember , 2013, 17:22 »
Nå, men der er jo åbenbart bred enighed om at den stige er for stejl. :-)

Nogen der har et bud på hvor stejl/flad den skal være?

Jesper Thygesen

www.varmkaffe.dk
-blog om hus og have på landet.

Offline palleti

• Bruger
  • Livet er kort - spil bridge!
« Svar #17 Dato: 02 ſeptember , 2013, 17:48 »
Det kan kun dine høns svare på ;D

Jeg har ikke haft Orpington men de går jo for at være både tunge og klodsede. Måske har dine aldrig vænnet sig til at skulle være lidt akrobatiske, og nu kan de ikke lide noget der gynger lidt?
Derfor ville jeg vælge en bred, solid og ikke for stejl løsning. Måske allerbedst med nogle stablede kasser/paller som danner en trappe.
0,1 Maran/Araucana, blå (Aura)
0,1 Araucana, guldhalset/blå (Carla)
0,3 dværg Wyandotter, blå, rød, gul columbia (Madam Blå, Brownie, Rappenskralden)
0,02 sorte Ea kyllinger
0,03 blå/kobber Maran kyllinger

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 02 ſeptember , 2013, 20:53 »
synes det er et super flot hus du har til hønsene  /o /o , din udfordring ligger nok i at huset er så højt og indgangshullet så højt oppe :) det nemmeste vil måske være at bygge noget op med paller eller lign. , som dog nok ikke helt matcher det fine design af huset, men vil være funktionelt :) ellers kunne du måske kreere noget med et knæk på og eller platform. Vil mene den skal flades meget ud, for at de kan bruge den. Men ja udfordringen er lidt større når huset og hullet er så højt oppe :), men igen super flot hus :)
her lige et par billeder af 2 forskellige trapper hos os, på disse har også orpington blandinger gået fint op ad, men meget mere fladet ud end din, da husene ikke er lige så høje og de huse der hos os er højere er stigerne det længere og derved fladet ud :) Stine
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

www.silkies.dk

Offline jthyge

• Passiv bruger
    • www.varmkaffe.dk
« Svar #19 Dato: 02 ſeptember , 2013, 21:56 »
Ja, jeg må se om jeg kan lave en anderledes stige i weekenden. Uden paller og murespande.... :-)

Men her til aften hvor jeg skulle hjælpe hanen og de fire kyllinger ind. Gik kyllingerne faktisk selv ind, da jeg havde sat hanen ind.... Så hvis bare hanen kan lære det, er der håb,
Jesper Thygesen

www.varmkaffe.dk
-blog om hus og have på landet.

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 02 ſeptember , 2013, 22:08 »
held og lykke med projektet :) sikker på problemet løser sig når du har fået en mere hønsevenlig stige :) vil så også sige at jeg synes det er de sejeste orpingtons om de kan komme ind via din stige :) :) p.s. hvor er de flotte dine dyr

www.silkies.dk