Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilke høns skal vi vælge??  (Læst 9706 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline silke

• Passiv bruger
    • Silkehøns dværg
Sv: Hvilke høns skal vi vælge??
« Svar #15 Dato: 31 August , 2013, 14:34 »
Hej Silkehøns især dværg silkehøns er så utrolig smukke og sjove, jeg har haft en del høns, men silkehøns som jeg har nu er helt bestemt mine farvoritter. /o
lægger iøvrigt også fine æg.

Offline Anja Jensen

• Passiv bruger
  • 3 høns i haven :)
« Svar #16 Dato: 31 August , 2013, 19:29 »
Jeg har anskaffet mig 4 forskellige racer høns fra Rosengård Friland i Bramming.
Det er smukt med de forskellige slags!!

Jeg vil godt reklamere for stedet, de er købt, for de er simpelthen så store og flotte samt godt præget.

Vi har kun haft dem i 2 døgn.
De er naturligt vagtsomme overfor vores hunde og katte, men på ingen måde bange, og jeg kan næsten få lov at ae dem allerede!
De har endvidere lagt 7 æg, mens vi har haft dem.

De har gået med hinanden på et stort frilandsareal siden kylling, så der er ingen hakke-problemer overhovedet. De kender allerede deres plads.

Så jeg anbefaler virkelig at købe frilandshøns. Også for at støtte den måde at opdrætte på, selvfølgelig.
0,1 rød Italiener, 0,1 Königsberger, 0,1 Sølvhals.
Kyllinger klækker lystigt under Kønigsbergeren lige nu...
Cocker spaniel, 4 år, Goldenmix, 11 år, 2 kastrerede huskatte, 30 guldfisk i havedammen.

Offline August P.n.k

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 31 August , 2013, 19:56 »
Sjovt som man observere forskelligt, jeg var oppe at købe otte høns hos rosengaard friland og var ikke just begejstret over standarden. To af de tre rosengaard hvid jeg købte havde bumble foot og de spiste alle tre fjer som de pillede af hinanden, den ene er stadig bar i rumpen, og lige da jeg fik den blødte den, hun fik dem stoppet hurtigt ned i kasserne så kunne først se dem rigtigt efter da jeg kom hjem, hvilket er ret langt fra Bramming og man kan kun bytte første dag så valgte at beholde dem, de to Druffler haubenhühner jeg købte er rigtig flotte men desvære også meget forhutlede, og de sidste tre (femten ugers grünleger) er pludselig begyndt at slås og ser store ud i kammen, men de er købt som høns?... De har det vel fint hos hende og er raske (udover bumble foot) men vil stadig klart købe hos en privat fremover :)
Med venlig hilsen August Neumann

1,2 lys sussex/australorp/wyandot
0,3 grünlegere
0,1 gul sussex/new hampshire
0,1 toppet dværgblanding
27 kyllinger "in the making"

3 får
En vædder
En kanin
Og en hund :)

Offline Anja Jensen

• Passiv bruger
  • 3 høns i haven :)
« Svar #18 Dato: 31 August , 2013, 21:08 »
Hm ØV  :-\

Det er jeg da virkelig ked af at høre!
Mine ser fine, raske og flotte ud. Altså jeg er jo nybegynder i at have høns, men som sygeplejerske er jeg vant til at observere, og de ser altså virkeligt fine ud og opfører sig godt, mine høns.
Og de er 31 uger, så de skulle helst ikke kunne skjule noget medfødt dårligdom  :P

Nå, men godt at få nuanceret lidt. Så folk kan træffe den bedste beslutning!
0,1 rød Italiener, 0,1 Königsberger, 0,1 Sølvhals.
Kyllinger klækker lystigt under Kønigsbergeren lige nu...
Cocker spaniel, 4 år, Goldenmix, 11 år, 2 kastrerede huskatte, 30 guldfisk i havedammen.

Offline August P.n.k

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 01 ſeptember , 2013, 08:08 »
Jeg har nok også været lidt uheldig, men selvom mine ikke var så skønne enda så bliver de det heldigvis, det eneste jeg ikke er i stand til at ordne er bumble foot. Men dejligt at du var heldig med dem :)
Med venlig hilsen August Neumann

1,2 lys sussex/australorp/wyandot
0,3 grünlegere
0,1 gul sussex/new hampshire
0,1 toppet dværgblanding
27 kyllinger "in the making"

3 får
En vædder
En kanin
Og en hund :)