Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Salmonella fra egne høns  (Læst 14099 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Salmonella fra egne høns
« Svar #15 Dato: 25 August , 2013, 18:14 »
I princippet kan en høne blive inficeret dagen efter at den er testet.. Tests viser at hvis en høne bliver inficeret med salmonella, så efter 2-3 dage når salmonellabakterier i tarmen et maksimum og holder sig der et par uger førend det falder igen.

Store besætninger tester hver 9. uge, mens stalddørssalg tester hver 18. uge. Det er vist et udtryk for det muliges kunst.

En dyrkningsprøve på gødning koster 328 + moms hos DTU. Per æg eller blodprøve koster det 16.50 + moms.

Her gør vi det at hvis det er æg der ikke skal bruges "rå" så er det friske, rene æg. Og med friske menes HELT friske. Fra samme dag.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #16 Dato: 25 August , 2013, 21:06 »
Sund fornuft og rene reder kan man komme langt med.

Jeg bruger også mine æg i is og æggesnaps og 7-9-13 så har jeg aldrig fejlet noget og jeg kunne aldrig drømme om at sende æg ind til kontrol.

Der er jo heller INGEN garanti for at det man køber i butikker er ordentligt.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline anneke

• Bruger
« Svar #17 Dato: 25 August , 2013, 21:54 »
Her gør vi det at hvis det er æg der ikke skal bruges "rå" så er det friske, rene æg. Og med friske menes HELT friske. Fra samme dag.  citat fra Finn

Mener du det ikke omvend, jeg ville lige præcis bruge en helt frisk ren æg hvis det skal spises rå. Det gør jeg faktisk tit og jeg bruger dem også til længere opbevarings ting som majonæse. Det har aldrig givet problemer her.
mvh. Anneke
Barnevelder, moskusænder, svanegæs.