Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: heste oh høns  (Læst 39045 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: heste oh høns
« Svar #45 Dato: 13 Marts , 2009, 08:32 »
Her hos mig, lever høns heste og hunde skam også i fin samdrægtighed.
Hønsene lægger æg i hesteboksen, og spiser med af hestenes madskål når der fodres på folden om sommeren.
Vi har lig nu fem stk.
Min dejlige foldbums Ligacho der er 178 cm og ligeså sød som han er stor,

Her er det Mira der prøver kæmpen, hun var kun 10 år og kan end ikke lægge benene ind til ham.
 Han er den der bliver hevet frem af gemmerne når det falder mig ind at jeg skal ride igen,(godt jeg har en trappe ting) eller hvis der kommer nogen der har lyst til at ride med min datter der ellers er den der kommer fremad med stævner og ambitioner.

Iwan er den sidst ankomne Hollandske sportspony 15 år og fantastisk.

Hvis nogen har lyst til at se en lille film af frøkenens og Iwans evner, så er den her.
http://hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=117460 Jeg kan se at datteren har fjernet sin film, så den er desværre ikke tilgængelig mere.

Her er Laban som er den første stævnepony

Han bliver brugt af et nyt lille Talent der kommer hver tirsdag og får undervisning.

Filur som er en prima sportspony med stort talent.

De Lucca som er en fin lille fyr med fantastisk gang, men desværre ondt i ryggen

« Senest Redigeret: 01 Juni , 2009, 10:11 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #46 Dato: 13 Marts , 2009, 11:04 »
Hej Ina
Smukke billeder og film af både heste og børn.
Det er rendyrket sjælegymnastik.
MVH Lene

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #47 Dato: 13 Marts , 2009, 15:10 »
Ha ha Lene
Jeg kan godt se det ser ud til at jeg har 4 unger, men det er nu den samme hesteglade pige, der bare bliver ældre med tiden ups..Ligesom os andre.
Og hvis du spørger hvem der passer alle de heste, ja så er det også hende, der hver dag muger og fodre, under kyndig vejledning af mor, der lige for øjeblikket ikke fatter en fis af nogen ting.  <H Heldig vis har jeg en søn der synes jeg er meget klog, så længe det vare, bare jeg også kunne overbevise ham om at heste er de bedste.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Katja

• Passiv bruger
  • med grøn ægge kullllller
« Svar #48 Dato: 27 April , 2009, 20:03 »
Hej hej
jeg har også lidt forskelligt
6 kyllinger på hummm 2½måned
6nye kyllinger 2 dage og 30 i maskinen
4 Islandske heste hopper alle sammen 3 er ifolede og en venter føl 5. maj uha det er spændende. Thoka som hun hedder har jeg selv købt på island da hun var ½ år hun er bare så dejlig og musegrå nu er hun 9 år, og jeg håber på et palomino broget føl.
den anden hoppe Aroel er 5 år hende fik jeg i efteråret, hun er movindot, og ifolet med movindot hingst på Island, men er nu her.
3. hoppe er 10 år Venus importeret i dec. venter også føl.
4. er den brogede på billedet i hjørnet hun er nu 2 år og rigtig flot MEGET stor af sin alder.
ude over dem har vi 1 hund
2 agressive katte i stalden
85 kør
hummm 110 kalve---kvier
11 høns
to kaniner den ene går sammen med hønsene og er bedste venner med en orpington høne(de sover altid sammen)
akvarie fisk og guldfisk i kørenes drikkekar (det fryser til om vinteren og det kan de godt tåle vildt)
det er vidst også zoo
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline Spoton

• Passiv bruger
« Svar #49 Dato: 31 Maj , 2009, 05:55 »
Ja, heste er bestemt dejlige, vi har 6 af slagsen, derudover:

4 får, 3 lam og en vædder, alle Gotlandske pelsfår
3 katte
2 hunde
4 gæslinger
3 høns
12 kyllinger

et rigtigy Morten Korch - landbrug ;D
2.3 Legbarfarvede Orpington, 1.7 Guld/sortsømmet Sebright, 1.3 sølv/sortsømmet Sebright  1.4 Maran, 0.7 Dværg wayandotter, 0.2 Araucana, 0.1 Gammel Dansk Hønsehund, 0,1 Jack Russel,  1.1 huskat, 2.0 Varmblod, 0.1 Welsh sec. D

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #50 Dato: 01 Juni , 2009, 09:00 »
Ina@ Hvor er det skønne heste I har.
Jeg har slet ikke fulgt med i denne tråd før, men det er da en fejl, kan jeg se. Ham den store skimmel er da bare en steg.  :-*
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #51 Dato: 01 Juni , 2009, 10:15 »
Ja Stinne, han er en fantastisk dejlig dreng, og han er da til at se lidt flere billeder af på min hjemmeside.

www.123hjemmeside.dk/inas

God fornøjelse.
Venlig Hilsen INA

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #52 Dato: 01 Juni , 2009, 10:30 »
Skøøøøn hjemmeside. Mange tak for kigget. :-*
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Helis

• Passiv bruger
« Svar #53 Dato: 10 Juni , 2009, 00:49 »
Tja jeg mangler jo så stadig hønsene, men håber på det snart kan lade sig gøre. Min mand og pap-datter har nu besluttet sig (tror jeg) for orpington høns, min lille datter og jeg er stadig til silker, min søn er i vist i tvivl, men tror det ender ud med en orpington ligesom hans far og det gør det sikkert også med pap-sønnen selv om jeg vil prøve at præge dem til noget andet, feks blomsterhøns eller en af de utallige andre spændene racer  ;)

Derudover har vi bestilt 2 katte (er ligenu kun 2 uger og har selvfølgelig stadig brug for deres mor i mange mange uger endnu.... :o)

1 undulat, meget sød og tam
1 kanin, ikke særlig tam desværre selvom vi har prøvet, nu løber han bare frit i huset og det går fint, han er tilfreds med det.
2 stk kat. 3'er  ponyer (mor og føl fra 2008)
1 stk fuldblodsaraber hingst
og sidst men ikke mindst (næsten.... ;D) min lille chihuahua tæve, som forhåbentlig får sig en mage til efteråret, hvis vi falder over den "rigtige"

Det var så mit lille dyrehold  :D

Hilsen Linda

GKV

• Gæst
« Svar #54 Dato: 10 Juni , 2009, 10:12 »
Sikken nogle dejlige heste!!!!!

Hønsene her i huset har altid gået frit, hvilket vil sige at de praktisk taget er allevegne. Endnu er Silkerne og Araucanerne i kravlegård, men regner da med at de skal gives "fri" når de er lidt ældre.

Dengang jeg fik mine første heste fra England fik de noget af et chok da en hane sad på skillerummet og skreg sit kykkelig kyyyy, men de vænnede sig nu hurtigt til det og høsene kunne have deres rede i boksen uden at æggene blev ødelagt.

Ja, de har til tider været så strenge at de har prøvet at indtage krybben til rede, men her må jeg så hjælpe hesten for sådan en hønsemadamme stikker ikke op for et smule hest.

Føllene finder dem sjove og kan finde på at rende efter dem ude på folden, men hønsene reagerer ikke på det og vi har aldrig haft et uheld.

Offline Katja

• Passiv bruger
« Svar #55 Dato: 14 Juni , 2009, 13:16 »
Uiii vi har fået 3 fine føl nu Thokas blev brunbroget meget fin og kælen, Ariel fik et sort me stjerne og Venus fik et rødt, er meget spændt på at se hvordan de udvikler sig, den ene skal nok sælges på et tidspunkt. de er alle fra forskellige hingste.
To heste er til hingst ved en movindott 4gænger hingst (det er jo islændere) 
Det bliver spændende til næste år
Katja Arkesteijn    
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

Offline KarinaogDan

• Passiv bruger
    • www.d-image.dk
« Svar #56 Dato: 20 Juni , 2009, 19:38 »
Vi har lige købt vores første høns i dag  :), eller ja de er jo stadig kyllinger.
Og ja vi er også meget til heste har 2 stk. nemlig en hoppe med et af hendes afkom som lige er blevet 3 år, og skal tilrides her over sommeren, se dem her på linkene

http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95552&ipc=299001
og
http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95553&ipc=299004

Mvh. Karina

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #57 Dato: 20 Juni , 2009, 19:52 »
Velkommen på forum, Karina og Dan.
Tillykke med jeres høns/kyllinger og held og lykke med dem  :D
I vil møde glade, entusiastiske hønseelskere af alle slags her, og alle er altid SÅ hjælpsomme.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline KarinaogDan

• Passiv bruger
    • www.d-image.dk
« Svar #58 Dato: 28 Juni , 2009, 23:43 »
Tak  :) :)

Vi glæder os allerede, og sikke hurtigt de små kyller vokser  ;D
Mvh. Karina

Offline Katja

• Passiv bruger
« Svar #59 Dato: 07 August , 2009, 10:42 »
I skulle lige se det ene lille islænder føl det er Ariel med Drotning håber billedet kommer med.
Katja Arkesteijn    
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn