Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvordan fodrer I under fast tag?  (Læst 12263 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Fr. Hønseløs

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 112
  • Nu MED høns
Sv: Hvordan fodrer I under fast tag?
« Svar #15 Dato: 27 Juni , 2013, 20:45 »
TAK... jeg troede ellers at jeg havde fået læst og overholdt alle regler også et par af dem der ikke er aktuelle. :o
Jeg har dog ikke så dårlig samvittighed da hønsegården er lavet med volierenet på alle seks sider så selv ikke en humlebi kan komme ind. I morgen får de maden under en havestol så der ikke er en syg and der kan flyve forbi og skide i deres mad. ;)
Det må kunne gøre det for nu.
Venlig hilsen Monica

2.1 sølv/sortrandede dværg wyandotter
0.0.1 blanding Dansk landrace/Andaluser
1.0 Andaluser
(de to sidste er min søn og min mand);)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hvordan fodrer I under fast tag?
« Svar #16 Dato: 28 Juni , 2013, 07:52 »
Du kan jo slå en parasol op i hønsegården, så er der både lidt skygge og et sted at fodre, og så kan man sidde der med sin hønsekaffe  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Fr. Hønseløs

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 112
  • Nu MED høns
Sv: Hvordan fodrer I under fast tag?
« Svar #17 Dato: 28 Juni , 2013, 07:59 »
Hvor er du smart Ina. ;D
Venlig hilsen Monica

2.1 sølv/sortrandede dværg wyandotter
0.0.1 blanding Dansk landrace/Andaluser
1.0 Andaluser
(de to sidste er min søn og min mand);)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hvordan fodrer I under fast tag?
« Svar #18 Dato: 28 Juni , 2013, 08:07 »
 <: Man kan lige så godt hygge sig mens man overholder loven, og jeg og hønsene har flere år nydt sommeren under parasollen, indtil min stol var ved at forsvinde ned i grusbadet omkring parasolfoden, det er samvær på meget højt plan
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Hvordan fodrer I under fast tag?
« Svar #19 Dato: 02 Juli , 2013, 22:30 »
Her fodres de under fast tag i hønsegården, samt i foderautomat i hønsehuset  ;)
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvordan fodrer I under fast tag?
« Svar #20 Dato: 03 Juli , 2013, 08:15 »
Men Anders..kragerne kan da let snuppe mad af dit trug udendørs, selvom det er under fast tag!?
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Hvordan fodrer I under fast tag?
« Svar #21 Dato: 03 Juli , 2013, 08:23 »
I så fald skal kragerne klemme sig ind gennem hønsenettet i hønsegården, eller tage chancen for flyve ind gennem den åbne dør når hønsene får lov til at gå ude i haven.

Jeg har endnu ikke observeret andre fugle end mine høns spise af foderet endsige være inde i hønsegården, men jeg fodrer så også de vilde fugle et par andre steder i haven.

Hønsegården er med trådnet på alle sider og oversiden, så når hønsegården er lukket kan alt der er større end en humlebi ikke komme derind.
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hvordan fodrer I under fast tag?
« Svar #22 Dato: 03 Juli , 2013, 11:20 »
Anders dit foderhus overholder kravene, og i virkeligheden handler det jo om at vilde fugle ikke må forurene dine høns foder og vand,,,, men det overgår jo sig selv når vi med stor fornøjelse lukker vores dyr ud i den farlige have, hvor samkvem med vilde fugle er uundgåeligt...
du skal nu ikke føle dig for sikker på de store fugle som krager og skader, de er ualmindeligt frække, og de vil efter nogen tids overvågning, gerne flyve ind i din hønsegård og ind af smuthullet og hente æg,,, men så er det jo et andet problem...
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Anders Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 297
Sv: Hvordan fodrer I under fast tag?
« Svar #23 Dato: 03 Juli , 2013, 11:22 »
Anders dit foderhus overholder kravene, og i virkeligheden handler det jo om at vilde fugle ikke må forurene dine høns foder og vand,,,, men det overgår jo sig selv når vi med stor fornøjelse lukker vores dyr ud i den farlige have, hvor samkvem med vilde fugle er uundgåeligt...
du skal nu ikke føle dig for sikker på de store fugle som krager og skader, de er ualmindeligt frække, og de vil efter nogen tids overvågning, gerne flyve ind i din hønsegård og ind af smuthullet og hente æg,,, men så er det jo et andet problem...

Når de bliver kloge nok til det må jeg jo sidde klar med haglbøssen, så gør de det typisk kun en gang pr. fugl  ;)
0,6 Isa Brown
Arbejder på en smart løsning til at holde styr på hønsehold, æglægning og foderforbrug - www.eggstats.dk

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Hvordan fodrer I under fast tag?
« Svar #24 Dato: 03 Juli , 2013, 23:34 »
Nå okay, du har overdækket hønsegården! Det har jeg ikke og vil heller ikke, da den er trekantet og ikke passer ind i planerne.. Det er nok mere kompliceret at fodre i min hønsegård så..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Ilse B

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 486
Sv: Hvordan fodrer I under fast tag?
« Svar #25 Dato: 08 Juli , 2013, 23:53 »
Men man må da godt fodre med grønt uden tag, må man ikke?  Det mener jeg at have læst.
Venlig hilse Ilse

0,2 silkehøns, sort og perlegrå i stor
0.1 moderne engelsk dværgkamphøne (Gurli)
1,2 dværgkochin
En tålmodig mand.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hvordan fodrer I under fast tag?
« Svar #26 Dato: 09 Juli , 2013, 07:47 »
Jo, grønt må du gerne give uden at der er tag over.. Det er jo sådan set også logisk nok, ellers skulle du overdække græsplænen :D
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi