Hej Ina - Tusind tak for dit svar - Okay så sætter jeg dem på pind hver aften
- Vi har nu sat den ene pind op i 47 cm`s højde inde i huset og taget den anden ud - Pinden er 140 cm lang, så det er bredden på huset, (udover redekassen med 3 rum, som er sat op udenpå huset) Dybden er 81 cm, så nej det er ikke noget stort hus - men jo de kan godt gå omkring derinde, især nu hvor pindene ikke nærmest ligger på gulvet - Jeg ved ikke, hvem der har bygget huset her, men det var det største jeg kunne finde - Huse magen til, bare mindre laves også her www.hønsegården.dk
Jamen så er det også større end jeg troede, du har husket at der skal være en vis afstand fra pinden til vægen, for at de kan sidde på den, oftest med næsen ind i vægen, men der skal jo også lige være plads til et enkelt vingeslag, så de kan komme derop...
Hej Mona - Dine høns lever et rigtigt dejligt og frit liv hos dig, sådan ville jeg også rigtig gerne kunne have dem - Vi bor også på landet med stald og har også haft heste i mange år - Men øv vi bor på en hjørne-grund, med Amtsvejen lige forbi, så her er haven hegnet ind med 2 m højt hegn til hundene og det kan hønsene gå igennem
- Vi har derfor i første omgang valgt, at have dem på marken lige ovenfor køkkenhaven, som vi så på sigt, kan hegne med 90 cm højt hønsetråd, så de kan hygge sig der :O)
I aftes ved 21 tiden, satte jeg dem igen ind i huset og de blev pænt inde, selv om den store låge stod åben - ved 22 tiden gik jeg så ud og lukkede den store låge og der sad de bare i et hjørne på gulvet. - Jeg har tænkt meget på, om jeg skal hæve pindene i huset, for de sidder da godt nok meget lavt ?? - vedhæfter lige et billede af pindene, tror også at en pind derinde er nok, for de er pænt lange.
Jeg vil da lige tilføje, at selvom hønsene kan gå igennem hækken, er det langt fra det samme som at de gør det,,, der er høns der søger ud over den naturlige grænse, men de fleste bliver altså hjemme,,, jeg har aldrig i snart 20 år, haft høns der forlod matriklen, kun sker det at de hvide æglæggere går i vejkanten lige uden for havelågen, for at stjæle det korn traktoren har tabt ved høst, når de har spist op, går de ind igen.