Nå... Jeg ved ikke rigtigt...
Denne her skruk har er uerfaren og smed i første runde flere æg udenfor reden og i de få resterende gik Kyllingerne til pga letalgenet (Araucanaer).
Har dog mange høns, der skrukker, så jeg kunne let flytte rundt på æg, så hun fik et nyt hold: Samme show...og lørdag morgen finder jeg en kold og forkommen kylling, der ligger lige for næsen af skrukken. Jeg tror faktisk at den er død, men den løfter lige hovedet, da jeg er ved at fjerne den. Jeg lægger den under hønen og efter 10 min kan jeg høre den pippe under hende.
Hun er dog på ingen måde optaget af den, hun hakker den ikke hårdt og aggressivt, men puffer til den og møfler den konstant væk fra sig, så kyllingen konstant ender på siden/ op af hende uden at få ordentlig varme... Hun accepterer at få den lagt ind under sig, men timer efter er det det samme igen. ÆV.
Kom hjælp ved middagstid i dag og kyllingens lyd var nu anstrengt/udmattet, så jeg har taget den fra i en hue i en kasse og efter en lur, har den fået det første vand og frø. Ser så at dens ene fod er let indad-drejet og måske er fodleddet lidt tykkere... Så den tumler let rundt, bevæger sig ikke ubesværet, som ellers...
Så nu ved jeg sq ikke rigtigt... Prøve skrukken forsat - sætte kylle under lampe, makke med fod og finde et par makkere eller aflive den.... Tænke tænke....
Men super dejligt at din kom over den værste krise!!