Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Priser for fjerkræ  (Læst 2333 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Miss Christina

• Gæst
Sv: Priser for fjerkræ
« Svar #15 Dato: 11 April , 2013, 14:25 »
LilleHolm

helt fint med 150 kr for så gamle dyr
men 130 kr for sortkobber kyllinger på 8 uger
der hopper jeg fra
ejer var ikke sikker på hvilke køn det var..
og dårlig ægfarve oveni ... nej tak..

Offline cmilton

• Passiv bruger
  • Be Happy :D
« Svar #16 Dato: 11 April , 2013, 15:19 »
Uhh... Får altid lidt ondt i maven når folk snakker priser på levende dyr... som der så rigtigt bliver nævnt, kommer det jo meget an på den enkelte om det er for dyrt eller billigt (brug-race-farver-udstilling-havehøns osv.) Synes bare indimellem dyrene bliver negligeret til TING... Altså smide væk-køb nyt kultur... Husk nu på at det er levende dyr, der har lige så meget ret til denne verden som os ;)   

Men når det så er sagt ville det da være fedt hvis man lissom havde en rettesnor for hvad de forskellige racer i de forskellige aldre kostede :) Lissom man eks. gør det med hunderacer, hvor opdrætterne har aftalt en pris for ikke at skulle "kæmpe" mod hinanden :) Bare en tanke :)
« Senest Redigeret: 11 April , 2013, 15:28 Fra cmilton »
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Miss Christina

• Gæst
« Svar #17 Dato: 11 April , 2013, 15:37 »
Cmilton

jeg er normelt ikke sart over for en given pris når det handler dyr

ene Hund 12000 kr den anden noget billigere (genbrugshund på 1½ år)
katte det samme beløb og ned

havde gerne givet et ordentligt beløb hvis kyllerne kom fra racetypiske forældredyr + ægfarven var ordentlig
men det handler om Maran er et for nu et modedyr
og derfor kan folk sælge kyller til hamper priser for utypet Dyr (dårlig type+ægfarve)

og selv om det er havehøns jeg søger
må de godt ligne den race de kommer fra for ellers er det man med et sidder med noget man ikke kan racebestemme
man køber vel en given race for at det skal være den race ellers kunne jeg lige så godt købe hybrid og "drive" rov på dem

Offline martin s j

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 11 April , 2013, 15:52 »
hvis du er du vil have moskus ællinger, har jeg måske et par efter den 25/4 alt efter hvordan udrugningen lykkes. men det er almindelige hvide moskus ænder :)

1,1 hvide moskusænder
1,1,3 blandningshøns
0,1 mørk sussex
0,2 lys sussex i stor
0,1,15 rhode islander
0,1 isa brown
1,2 mille fluer/Sabelpoot
0,1 dværg hollænder

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #19 Dato: 11 April , 2013, 16:12 »

Men når det så er sagt ville det da være fedt hvis man lissom havde en rettesnor for hvad de forskellige racer i de forskellige aldre kostede :) Lissom man eks. gør det med hunderacer, hvor opdrætterne har aftalt en pris for ikke at skulle "kæmpe" mod hinanden :) Bare en tanke :)

Uha, kartel-dannelse  ;D ;D  så kan vi udsatte hønse avlere få endnu en straf  :police:

Offline amaliewhk

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 12 April , 2013, 10:09 »
Hej - vi snakker helt alm moskusænder blot til at gå og æde snegle -  ;D - men jeg tror nu bare jeg vil vente til senere på året -

Offline cmilton

• Passiv bruger
  • Be Happy :D
« Svar #21 Dato: 12 April , 2013, 10:16 »
Uha, kartel-dannelse  ;D ;D  så kan vi udsatte hønse avlere få endnu en straf  :police:

Haha ;) Den havde jeg sku ikke tænkt på :P
1.4 Araucana
1.2.2 Serama