Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Så!  (Læst 8550 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Liv

• Bruger
Sv: Så!
« Svar #45 Dato: 10 Februar , 2009, 15:51 »
Føj og øv, jeg er overhovedet ikke misundelig!!!!!!!!!! ::)

Mon ikke der sniger sig et par høns ind det nye sted vi skal bo, du er i hvert fald inspirerende Mikkel, med al din energi og gå på mod!  <- Og billederne af de små kyllinger hjælper i hvert fald også på lysten til at arbejde på et nyt hønsehold!
Venlig hilsen
Liv

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #46 Dato: 10 Februar , 2009, 16:01 »
Selvfølgelig skal du have nye høns Liv !

Vil du til at spise burhønse-æg ? Dem med de meget falmede blommer  :-X

Se bare at komme igang...  ;)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #47 Dato: 10 Februar , 2009, 17:35 »
Det er godt at være en inspirationskilde :D.. Håber på at du skal have høns igen Liv, og krydser fingre for jer i det nye hus ;)... Kan huske den gang jeg fandt forum var en af de første tråde jeg fulgte med i den om dig og dine høns, og det var virkelig ikke rart at læse at det gik som det gjorde! :/... Men som sagt håber på det, og som Bjørn siger så skal man da ikke spise buræg igen, så hellere ikke spise æg :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #48 Dato: 10 Februar , 2009, 18:18 »
Rart at du kan finde forumet igen, jeg håber også for dig at der snart kommer høns hos dig igen, det må have været en barsk omgang, ved du hvilke slags høns du vil have  ???
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Liv

• Bruger
« Svar #49 Dato: 11 Februar , 2009, 10:54 »
Ja, det var en rigtig trist sag  :'( Synes stadigvæk at det er trist at se ud på den hønsetomme have.

Jeg tror ikke, at en hane vil være velkommen det nye sted, da det er midt i et boligområde, så der vil kun være tale om at holde høner. Det vigtigste er, at de skal være rolige og meget børnevenlige, da der er utroligt mange børn i alle aldre i det område, hvilket nok også ville gøre et lille hønsehold populært. Så jeg tænker på om jeg skal holde fast i tanken om at få faverolls, da de skulle være utrolige rolige og rare, men andre gode bud på rigtige "børnehøns" modtages da gerne  ;)
Under alle omstændigheder skal vi først lige flytte ind og huset får vi først i april, så evt. bygning af hønsehus bliver først senere på foråret eller i sommeren. Men indtil da vil jeg bare følge med i jeres andres høns og kyllinger og blive fyldt med hønseglæde af den vej. Og Mikkel fortsæt endelig med at fortælle løs, det er super dejligt at følge med i!!!!!!
Venlig hilsen
Liv

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #50 Dato: 11 Februar , 2009, 10:58 »
Det skal jeg da med glæde gøre Liv :D.. Kan da fortælle at jeg i morgen skal ud og kigge på to silke høner i Bramming :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #51 Dato: 11 Februar , 2009, 13:16 »
@ Liv Ja silkehøns er også meget børnevenlig, men der er også Orpington jeg har en man kan tage på skødet og så lægger den sig bare og hygger, hun hedder Hyben  :D
Hilsen

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #52 Dato: 11 Februar , 2009, 13:21 »
En dværg kochin eller en dværg Plymoth rock er heller ikke værst ;)...
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #53 Dato: 11 Februar , 2009, 14:15 »
Flotte billeder, mikkel.

Vi har selv inddelt et hønsehus i to, omtrent som du har gjort: plade nederst og trådnet øverst.
Da vi satte trådnettet op, gjorde vi det fast med en hæftepistol. Først foroven, så de kunne hænge, så klippede vi det af forneden, og så til sidst gjorde vi det fast hele vejen rundt.

Men da jeg klippede den sidste tråd over forneden, sprang nettet op og stak mig i ansigtet. En rimelig god ting at huske på, når man klipper trådnet over: det plejede at være en rulle. Av for den.

Godt byggeri ellers. Navnligt set indefra.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #54 Dato: 11 Februar , 2009, 14:54 »
Jo tak Magnus ;)

Nu er det kun de sidste ting der mangler, og så selvfølgelig hønsene :D..
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #55 Dato: 11 Februar , 2009, 15:10 »
Hej Mikkel
Jeg har også været inde og se hvad du går og laver, det ser super ud, jeg kunne godt selv tænke mig at få mit hønsehus lavet på den måde, men jeg er ikke nogen ørn til at lave sådan noget, så mine høns må nøjes  :D
Hilsen

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #56 Dato: 11 Februar , 2009, 15:23 »
Mikkel: Det kan være du skal se på høns hos hende jeg købte mine høns og kyllinger kommer af. Hun bor lidt uden for Bramming og hedder Pia. Fine dyr  :-*
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #57 Dato: 11 Februar , 2009, 15:41 »
Hvor sjovt :D.. Det er lige nøjagtig hende jeg skal ud til imorgen :D.. Det var da sjovt ;D..
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #58 Dato: 11 Februar , 2009, 15:45 »
Berit, det er bestemt heller ikke mig der har lavet det hele :D.. Min far har lavet største delen af det, og så mig og en af mine venner har lavet lidt andet. :D.. Alt jeg gør er at pusse af og nusser rundt og hamre og skrue lidt hist og her, det er det jeg er bedst til ;D.. Er ikke vanvittig høj eller stærk, så jeg er ikke lige den der skal slæbe rundt på alt muligt :D..
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #59 Dato: 11 Februar , 2009, 22:16 »
For Søren da osse , Mikkel, det ser godt nok fancy-fint ud alt dit nye hønsegrej  <M

Men.....hvor skal dine dværgkochin bo? Svigter du mig?  ;)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat