Jeg havde det, ligesom du har det mht. mærketangen, men så var der en garvet avler, der viste mig, hvordan de mærkes, og jeg må sige, at jeg siden har brugt den. For mig så det ikke ud til at kyllingerne led under "indgrebet", det de var mest generede over, var at blive holdt. Og jeg er bestemt temmelig pylret og en rigtig hønemor med alle mine dyr.

Ulempen ved strips, kabelstumper og diverse ringe i forskellige størrelser, der skal skiftes er, at dels kan de falde af, ærgerligt, men ikke så slemt, og dels kan de overses, så de ikke bliver skiftet og derfor gnaver sig ind i benet på kyllingen, når den vokser, og det er i hvert fald SLEMT og helt sikkert smertefuldt for dyret.
Vi hører desværre af og til om dyr, der har haft diverse "ringe" gnavet ind i løbene.

Hvis man vælger at bruge mærketangen skal man lige dreje den frem og tilbage i hullet, når man har klippet, så hudlappen går helt løs, og man skal sikre sig at hele hudlappen kommer væk, for eller vil hullet vokse til igen. Nedenstående viser de mange kombinationer: