Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jersey Kæmper  (Læst 32869 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pianielsen

  • Gæst
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #15 Dato: 20 Marts , 2009, 20:12 »
lene jeg oplevede sidste år at jeg fik mindre æg med orange blommer i og der var 2 blommer i.. de nåede at lægge max 10 æg de 4 høns jeg har.. de er fra april 08 hønsene..

pianielsen

  • Gæst
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #16 Dato: 20 Marts , 2009, 20:20 »
marianne..
sidste år kom de på græs da jeg havde haft dem 14 dage og der var de 5 uger og 8 uger gamle.. de har gået på græs til oktober mdr og de nåede lige af lægge max 10 æg men de var ikk så store.. men blommerne var orange og 2 af dem havde 2 blommer.. men må da være unikt hvis der kun er 1 blomme i.. de er ikk kommet på græs endnu men de mangler ikk noget.. syns bare det er unikt det æg her :-)

pianielsen

  • Gæst
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #17 Dato: 27 Marts , 2009, 14:47 »
Hejsa igen

Jeg har 2 høns som er blevet plukket på ryg og ved halen, hva kan grunden til det være? og hva kan jeg gøre ved det??
De andre 2 og hanen er der ikk noget med.. Håber ikk det er noget alvorligt.. Det kan ikk være stress da de har masser af plads i hus og gård..
Håber nogen kan hjælpe mig..

Mvh Pia :)

Offline jesper

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 317
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #18 Dato: 27 Marts , 2009, 14:51 »
hej pia er det ikke  fordi hanen træder hønerne så fjerene er slidt af mhv jesper
jesper
en hønsehunds kryds

Offline liski

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 266
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #19 Dato: 27 Marts , 2009, 14:52 »
De to "plukkede" er nok hanens yndlinge.  Det slider på fjerdragten, når hanen træder hønsene for ivrigt.  Vi har vist alle sammen set det hos vores høns.  Fjerene kommer igen ved næste fældning - nok til efteråret.
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

pianielsen

  • Gæst
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #20 Dato: 27 Marts , 2009, 15:04 »
Takker for svarene..  :) Det er noget jeg ikk har tænkt over, men troede ikk han ku være så voldsom..
Tænkte nemlig også på om det kunne ha noget a gøre med at de ikk er kommet på græs endnu, som de er vant til..
Men okay han er også en meget stor og lidt hidsig hane  ;)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #21 Dato: 27 Marts , 2009, 22:34 »
Ja det er hanens favorit høner og dem træder han så meget så de bliver skallede på ryggen, han er jo en tung fyr.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

pianielsen

  • Gæst
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #22 Dato: 28 Marts , 2009, 12:05 »
Er det meget normalt den bare plet er midt på ryggen??
Det ligner sådan en 4-kant og er midt på ryggen..
Har nemlig tænkt på at smøre dem med hjortetakolie, men stopper det så for produktionen af æglægningen??

pianielsen

  • Gæst
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #23 Dato: 30 Marts , 2009, 13:55 »
Ang rugning og kyllinger...

Ja så fik jeg styr på mine høns og deres plukning.. Og nu i dag er de kommet på græs igen, hvad de nød meget..

Nu kunne jeg godt tænke mig a vide hvordan jeg skal gøre for a få dem til a ruge, så jeg kan forøge bestandelen lidt mere..
Jeg har hørt a jeg skal lade æggene ligge, så begynder de selv a ruge, er det rigtigt??

Håber nogen herinde kan give mig nogle gode råd.. :)

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #24 Dato: 30 Marts , 2009, 14:11 »
Jersey Kæmper er desværre en race, som ikke bliver skruk. Jeg har kun hørt om enkelte tilfælde.

Så det skal du ikke satse på.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

pianielsen

  • Gæst
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #25 Dato: 30 Marts , 2009, 14:14 »
Okay det vil sige jeg ska bruge rugemaskine el købe dem fra små???

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #26 Dato: 30 Marts , 2009, 15:02 »
Jepper
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

pianielsen

  • Gæst
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #27 Dato: 30 Marts , 2009, 18:24 »
Hejsa Lene

Tænkte om du har 1 el 2 høns af de andre racer, jeg måske kan købe af dig som skrukhøns??? Tænker på brahma...

mvh Pia

pianielsen

  • Gæst
hjælp søges
« Svar #28 Dato: 06 April , 2009, 14:27 »
jeg har et stort problem, jeg håber nogen kan hjælpe mig med..
jeg har en jersey kæmpe på 1 år ca som er meget aggrassiv når jeg kommer ud i haven hvor han går.. han ryger på 1 med det samme, så jeg skal skubbe ham væk flere gange inden han går.. han står så lidt væk når jeg går i hønsehuset så ryger så på mig igen når jeg kommer ud.. det gør han også overfor mine drenge..
kan ikke have nogen ude i haven når han er derude..

hvad kan jeg gøre for at stoppe ham????
håber nogen kan hjælpe mig, da det er et stort problem..

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Jersey Kæmper
« Svar #29 Dato: 06 April , 2009, 14:29 »
Overfald ham og skrig ham ind i hovedet (lyder dumt, men skulle eftersigenede hjælpe) Hvis ikke dette hjælper, så er der nok ikke andet for end at svinge øksen :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.