Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Anderacer  (Læst 14017 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 334
Sv: Anderacer
« Svar #15 Dato: 13 November , 2012, 08:37 »
Marita - Cayuga æg er samme størrelse som Campbell æggene ca. 65 gram.

Uh det er snart længe siden vi fik Sachsen æg til spisning, men mener vi kogte dem i 8 min. så var de blødkogte.
Hårdkogt kan jeg faktisk ikke huske må jeg indrømme  :blank:

Hvor mange Campbell ænder har I nu Marita?
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Marita

  • Bruger
  • Indlæg: 294
Sv: Anderacer
« Svar #16 Dato: 13 November , 2012, 12:50 »
Mange tak for linket Marianne, det bliver bogmærket :)

Janni, vi har lige nu kun 1,3 Campbell-ænder.

Vi havde tidligere i år 3,8 og 16 ællinger, men valgte at skære ned - blandt andet fordi vi var ved at drukne i æg - i perioder gav de mellem 50 og 55 æg om ugen, og så mange kunne vi ikke bruge, for i samme periode gav hønsene også mange æg. Mit skøn er, at 1,4 eller 2,4 vil være passende for os fremover med hensyn til æg.  For de små mignon giver jo også æg i perioder, de er så ikke ret meget større end æggene fra dværgsilkerne, så der går et par stykker af dem, hver gang der går et normalt æg i en opskrift :)

Offline joe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 20
Sv: Anderacer
« Svar #17 Dato: 14 November , 2012, 08:44 »
Jeg har haft moskus og landænder, moskusænder er en flittig ruger, men der kom kun 2 ællinger en gang og dem slog andrikken ihjel, de lå på 3 hold a 10 -14 stk pr. gang sidste sommer, men de lå desværre på tomme æg. :( derimod landænderne de startede i marts sluttede først den dag de blev slagtet, de lagde i gennemsnit 0,8 æg pr dag, men en utrolig dårlig ruger, havde en der blev skruk og hende ligge men der kom aldrig nogen ællinger, derimod i rugemaskine udklækningsprocent på 92 % og befrugtning på 98% /o vores andrik kunne virkelig hans kram  ;D Men de var dyre i foder selvom de havde 800 m2 med græs spiste de det stort set ikke, er der nogle der ved hvilke ande racer der spiser meget græs?
1 Bullmastiff
1faverollers
6 bernevelder/sussex
5 lys susssex
6 wyandotter/plymouth rocker
1.6. Gårdkatte
2.0. Dejlige Børn
og en skøn kone