Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Møllerens foder - tilbud  (Læst 14787 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Møllerens foder - tilbud
« Svar #15 Dato: 08 Oktober , 2012, 07:55 »
@ Karoline

Det står på hjemmesiden- ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline C. Kjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 205
Sv: Møllerens foder - tilbud
« Svar #16 Dato: 09 Oktober , 2012, 17:52 »
Der hvor jeg køber mit fuld-a-pep, tager de 94,- for 15kg og tager man 5 sække, er prisen 425. Det er året rundt.
Sådan køre de med alle produkter fra mølleres, ved 5 sække = rabat.
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Offline voldsgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 156
Sv: Møllerens foder - tilbud
« Svar #17 Dato: 24 Oktober , 2012, 22:00 »
Nogle som ved hvor i Odense området jeg kan få fat i noget andet end DLG produkter, fordi lige pt giver jeg 99kr for 15 tilskudsfoder og der er temmelig meget smuld i.

mvh jens
fynbo på 29 med hang til det simple liv
1.5 Wyandotter i guld/sortrandet
1.3 Dværg Wyandotter i sølv/sortbåndet
1.4.blandnings får
0.2 Hereford

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Møllerens foder - tilbud
« Svar #18 Dato: 24 Oktober , 2012, 22:06 »
Jens

http://www.hk-hornsyld.dk/p302.asp

Forhandler 17 og 21 skulle være i Odense omegnen.
Mvh
Erik Andersen

Offline voldsgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 156
Sv: Møllerens foder - tilbud
« Svar #19 Dato: 25 Oktober , 2012, 10:21 »
Mange tak Erik...du er nu en guttermand:)
fynbo på 29 med hang til det simple liv
1.5 Wyandotter i guld/sortrandet
1.3 Dværg Wyandotter i sølv/sortbåndet
1.4.blandnings får
0.2 Hereford

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Møllerens foder - tilbud
« Svar #20 Dato: 25 Oktober , 2012, 11:09 »
Jeg har netop besluttet mig for at prøve Fuld-af-pep i stedet for 95 KP fra Landog Fritid. Jeg er blevet træt af alt det smulder de har i sækken, jeg synes kvaliteten er blevet dårlige det seneste år...

Jeg ringede til en lokal forhandler af Møllerens foder. De plejer ikke at have det, da de siger det sælger dårligt, men han ville tage det hjem og jeg kan få 15 kg. til 75 kr. pr. sæk, hvis jeg tager 10 sække. Det er i al fald MEGET billigere end selv ikke-øko foder hos DLG :o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Møllerens foder - tilbud
« Svar #21 Dato: 25 Oktober , 2012, 11:38 »
For nogle måneder siden besluttede DLG at ændre på det opsækkede hønsefoder, bla. efter henvendelse fra undertegnede  ;)

Så hvis det er kommet på hylderne endnu, så skulle man gerne opleve mindre smulder i sækkene og ingen synlige korn, fordi pillerne bliver presset fastere end vi er vant til. Det viste sig at det er industrien, der efterspørger det smuldrende hønsefoder - derfor kan DLG nemt ændre foderet, så hobbyfolket også får det som vi vil have det - industrien køber i løsvægt, og det er kun det opsækkede foder der ændres/presses i fastere piller.

Jeg har selv lige hentet to sække hos Land og Fritid, men jeg har ikke taget hul på dem og konstateret ved selvsyn om ændringerne er trådt i kraft.

Det er i øvrigt den økologiske variant, jeg ved ikke om de også ændrer den konventionelle.


Edit - jeg ved godt at tråden handler om Møllerens, det var bare en serviceoplysning til dem som var trætte af DLGs smuldrende foder ;)
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Møllerens foder - tilbud
« Svar #22 Dato: 25 Oktober , 2012, 14:33 »
Jeg har netop besluttet mig for at prøve Fuld-af-pep i stedet for 95 KP fra Landog Fritid. Jeg er blevet træt af alt det smulder de har i sækken, jeg synes kvaliteten er blevet dårlige det seneste år...

Jeg ringede til en lokal forhandler af Møllerens foder. De plejer ikke at have det, da de siger det sælger dårligt, men han ville tage det hjem og jeg kan få 15 kg. til 75 kr. pr. sæk, hvis jeg tager 10 sække. Det er i al fald MEGET billigere end selv ikke-øko foder hos DLG :o

Ja det er sgu billigt.......
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Møllerens foder - tilbud
« Svar #23 Dato: 25 Oktober , 2012, 23:22 »
Det viser vel blot at pusheren har en rimelig god avance.

Vi med lidt mere end 5-10 høns skal vist tage en alvorlig snak med vore respektive pushere og se om ikke vi kan få lidt bedre aftaler ved lidt større indkøb.  ;D ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Møllerens foder - tilbud
« Svar #24 Dato: 29 Oktober , 2012, 17:33 »
Ja det er sgu billigt.......

Jeg tror det heller ikke før jeg har hentet det! Han har sikkert regnet forkert eller også er det ex. moms eller lign... Meeen derfor er jeg da alligevel positiv ;)

For nogle måneder siden besluttede DLG at ændre på det opsækkede hønsefoder, bla. efter henvendelse fra undertegnede  ;)

Så hvis det er kommet på hylderne endnu, så skulle man gerne opleve mindre smulder i sækkene og ingen synlige korn, fordi pillerne bliver presset fastere end vi er vant til. Det viste sig at det er industrien, der efterspørger det smuldrende hønsefoder - derfor kan DLG nemt ændre foderet, så hobbyfolket også får det som vi vil have det - industrien køber i løsvægt, og det er kun det opsækkede foder der ændres/presses i fastere piller.

Jeg har selv lige hentet to sække hos Land og Fritid, men jeg har ikke taget hul på dem og konstateret ved selvsyn om ændringerne er trådt i kraft.

Det er i øvrigt den økologiske variant, jeg ved ikke om de også ændrer den konventionelle.


Edit - jeg ved godt at tråden handler om Møllerens, det var bare en serviceoplysning til dem som var trætte af DLGs smuldrende foder ;)

Godt at høre, Louise! Jeg er slet ikke færdig med øko-foder, så lad mig høre hvad du synes når du har åbnet sækken! Måske du kunne tage et lillebitte billede :-* <+ <E
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Møllerens foder - tilbud
« Svar #25 Dato: 29 Oktober , 2012, 21:43 »
Nu har jeg åbnet posen, og det ser helt nyt og anderledes ud - meget faste små foderpiller og absolut intet smulder. Fotodokumentation må vente til i morgen ;)
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Møllerens foder - tilbud
« Svar #26 Dato: 30 Oktober , 2012, 08:55 »
@ Tanja   Vi må da kunne slå os sammen, os parcelhus-hønse-ejere, om en portion.  Du siger 10 sække .... Jeg kan godt tage 2. Er det øko?
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!