Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Isaac - åh nej ikke nu igen  (Læst 3758 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Isaac - åh nej ikke nu igen
« Svar #15 Dato: 28 August , 2012, 13:28 »
Uhyggeligt, Vand er altødelæggende, og i mine øjne kun noget der bør være i en vandhane, siger hende der er vandskræk, jeg er glad for at jeg ikke bor lige der hvor det er helt almindeligt at der kommer store orkaner indeholdende vand, og jeg forventer at være død inden det bliver alm. på denne side af jorden.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #16 Dato: 29 August , 2012, 07:57 »
Isaac er gået i land, og nåede heldigvis "kun" op på styrke 1, hvilket er 120-150 km/t. Forhåbentlig er der ingen træer, der vælter ned over deres hus.
Her er et billede af et nabohus efter Katrina, jeg tog billedet i oktober, altså næsten to måneder efter orkanen, hvor hele området stadig var meget kaotisk.

Det værste bliver nok som sædvanlig flodbølgen på 4 m og så regnen, der vil falde omkring 400 mm det næste døgn, og det er altså rigtig, rigtig meget.
Heldigvis ligger Nancy og Anders' hus relativt højt og også lidt hævet på grunden, og der er kanaler på to sider af huset.

Vi må håbe, at strømmen ikke er væk i alt for mange dage.
Nu glæder jeg mig bare til, det bliver morgen i New Orleans, så jeg kan ringe og høre, hvordan de har det, hvis altså bare telefonerne virker *k
Her er nogle billeder, som en af Anders' venner tog under Katrina, de er utrolig flotte, selv om de også er skræmmende:

Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #17 Dato: 29 August , 2012, 08:03 »
Fantastiske billeder.  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 29 August , 2012, 08:08 »
Fantastiske billeder.  /o

Enig enig  /o
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Liv

• Bruger
« Svar #19 Dato: 29 August , 2012, 08:41 »
Meget flotte billeder - naturens kraft er imponerende og skræmmende! Jeg håber at din familie klarer sig igennem orkanen uden de store problemer. Jeg kan godt forstå du er nervøs for dem, det ville jeg også selv være, hvis jeg havde familie derovre!
Venlig hilsen
Liv

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 29 August , 2012, 10:22 »
Kan kun stemme i at det er fantastiske billeder. Men jeg syntes nu at man får et koldt gys ned af ryggen når man kigger på dem. Jeg håber at de kommer igennem uden store problemer.

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #21 Dato: 29 August , 2012, 11:53 »
Der er vel ikke andet at gøre, end at håbe de er lidt bedre rustet denne gang...

Sidste gang, var det jo heller ikke orkanen der var det værste, men vandet der fulgte med den....

Så er vi heldigvis stadig lidt begunstiget med nogle, i forhold til dem, roligere vejrforhold....

Selv har jeg kun oplevet mindre skader på garagetaget, hvor to plader blev ødelagt, og faldt ned i garagen... Heldigvis så pænt, så de landede mellem bilerne, så det eneste jeg skulle, var at samle dem op, og sætte to andre plader i taget... Dette her jeg oplevet to gange, og det var samme sted, begge gange, og med samme resultat.... Så jeg kan roligt sige, at når nu uheldet skulle være ude... Så kunne det næppe ønskes bedre...

Krydser fingre for dem derovre.... De har været ramt hårdt af vejret i år.

M.V.H....Benny..
Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #22 Dato: 29 August , 2012, 12:53 »
Sender gode vibes, Marianne.  :-*
Selvom de vist intet kan stille op imod sådanne naturkræfter. Hold da op nogle billeder  :o. Tak for synet, de gør virkelig indtryk.
Vi lever beskyttet her i dannevirke...

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 29 August , 2012, 13:00 »
Hvordan står det til derovre nu. Har du hørt fra dem Marianne? ???
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #24 Dato: 29 August , 2012, 13:45 »
Kl. er 6.30 hos dem, og jeg har talt med Anders for ikke så længe siden. Han fortæller at Isaac er gået i stå og ligger halvt i golfen og halvt inde over land. De har ikke mistet strøm endnu, men ligger i den nordøstlige kvadrant, hvor de får de største mængder nedbør, heldigvis kan kanalen udenfor huset klare det endnu.
Der er obligatorisk evakuering i St. Bernard (syd for New Orleans), Anders har lige set i TV, at nogle mennesker ikke fulgte ordren, og blev i deres hus, men et dige er gået, og nu kan de ikke få hjælp, for al hjælp er jo evakueret ud af området, men de har så fået fat i en TV-station på mobiltelefon. De vågnede da vandet stod 1,20 op i huset, i løbet af 4 timer steg det til loftet, og nu er huset dækket helt op til tagryggen, hvor de sidder, der skulle være hjælp på vej. Anders fortæller at andre fra samme område, som heller ikke fulgte ordren om den obligatoriske evakuering lige er blevet reddet fra toppen af deres tag.
Der er kun at håbe og bede til, at de klarer sig.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #25 Dato: 29 August , 2012, 13:52 »
det var da godt at de klarer det. Men kan ikke lade være med og blive lidt harm over at der er mennesker der sidder en evakuering overhør. Så har man godt nok sprunget en sikring og selv bedt om følgerne. Når man tænker på skaderne efter de sidste orkaner, så er det nok ikke for sjovs skyld at myndighederne evakuerer et område.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #28 Dato: 29 August , 2012, 14:51 »
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Ana Hansen

• Passiv bruger
  • Beware of the chickens! Hehe:D
« Svar #29 Dato: 29 August , 2012, 21:27 »
Det lyder godt nok ikke godt... Da jeg læste de første par svar forstod jeg ikke, hvem Isaac og Katrina var. Men forstår det godt nu :'(
Jeg håber ikke, at der sker din familie noget:(
Der har jo været så meget dårligt på forum den sidste tid.
Held og lykke!

Hilsen Ana
Hilsen Ana
 Forskellige Orpingtons, en Silkehans, en Araucana... Og lige et par kyllinger! Kyllingesæsonen er startet- igen!