Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Risiko i forb. m. sammenføring, daggammel/skruk?  (Læst 5129 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Risiko i forb. m. sammenføring, daggammel/skruk?
« Svar #15 Dato: 16 August , 2012, 18:15 »
Tak for fiffet Walter. Jeg har i stedet smidt de to damer over i en anden hønsegård, og håber det vil afskrukke dem.

Øv, ja, det var uendelig trist. Selv om det er "naturligt" og det kan ske, så har de små da fået en forfærdelig død :(.

De tre tilbageværende har det godt. De er blevet adopteret af mine forældre, og min storesøster der er på besøg i nogle dage, er så glad for dem allerede at de får det som blommen i et æg. De står i en kasse ved siden af sengen på gæsteværelset, og min søster våger over dem døgnet rundt /o. Den ene har fået et stort sår på ryggen på str. med en 5 krone, men såret er tørt og kylle spiser og drikker.

Min skruk er stadigvæk skruk >:(. Sådan en børnemorder >:( >:(. Men som Lene Rungsted skriver til mig på fjæset; høns stammer jo fra dinosaurerne såeh.... ::)
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lis V

• Passiv bruger
Sv: Risiko i forb. m. sammenføring, daggammel/skruk?
« Svar #16 Dato: 16 August , 2012, 21:44 »
Det er da også en barsk historie når man nu gerne vil dem alle det godt.... Hvis man dog bare kunne vide med sikkerhed hvordan det ville gå. Jeg har kun prøvet at putte æg under en skruk en gang og ligeledes nyklækkede kyllinger en enkelt gang. Begge gange med succes, men jeg frygter den dag hvor jeg også løber ind i den slags. Skal snart sammenføre skruk og resten af banden og på det sidste har de to gamle været urimelig hårde ved skrukken... Ønskeligt, lidt mindre dinosaur og mere kærlighed...
Men små uskyldige kyllinger er jo nærmest ubærligt.
 <- <- <- <- til dig
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns