Jeg fandt ikke flere spor af blodmider. Mon de 2 røde dutter der kravlede på æggene igår, var en anden slags kryb? Der bliver holdt øje...
Blodmider er ikke ret store og hvis de har taget føde til sig er de nemlig røde - de er ikke ret store, men hvis du tager deres siddepinde om aftenen og løfter op (forudsat det kan lade sig gøre) så prøv at se om der ligger en rødlig klump eller overflade der hvor pinden ligger - det er et typisk tegn på blodmider!

Desværre kan blodmider føre til uforklarlige dødsfald i hønsegården

- jeg har selv for nogle år siden mistet hele mit ene hold kyllinger, da jeg af misforstået godhed hentede knust bark i skoven og lagde ind til dem - troede de ville sætte pris på at have noget at foretage sig i de lange sommerdage - dog var denne bark fyldt med blodmider og det tog mig en hel sommer at slippe for de udyr igen!!!

Har hørt andre snakke om at ved kraftige angreb af blodmider falder selv voksne høns om af blodmangel.
Lus ligner gråt snask i enden af fjerene - hvis du løfter op i fjerene bagi og der sidder grållige klatter ved hver fjer er den høne/hane angrebet hårdt - dog kan dens siddepinds nabo godt være sund og rask og aldrig blive angrebet af lus. lus kan også godt være små grå stænk på huden af høne/hane.
Dette kan heldigvis hurtigt behandles med loppemiddelspray - lidt under hver vinge og lidt i enden - dog ville jeg behandle alle, da det ikke viser sig lige kraftigt på alle høns - se ovenfor - om det er som os hvor man det ene år bliver spist af myg og det andet år ikke ved jeg ikke.
Håber ikke der er andre af dine dyr der er angrebet af det samme som din hane var.
Tyder på at din hane var angrebet af luftvejsorm - kan ikke lige huske det rigtige navn for dem.