Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvide japanere?  (Læst 8915 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mariakiil

  • Bruger
  • Indlæg: 132
    • Opdræt og udstilling af dværgvædder i sort/blå tan :)
Sv: Hvide japanere?
« Svar #15 Dato: 05 Juli , 2012, 19:53 »
Bestemt :) Tusind tak for den store hjælp :) Lige et enkelt spørgsmål mere, håber det er ok? ;) Jeg har stadig den perle hane og de to vildt høner, altså forældre til disse kyller. Jeg beholder selv en perle kylling, en vildt og to hvide. Må de gerne parre sig med deres forældre eller hvordan er indavl i forhold til vagtler? Og hvis de må, så kan jeg stadig forvente vildt, perle og hvide japanere, ikke?
Mvh Maria :)
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)

Offline Mariakiil

  • Bruger
  • Indlæg: 132
    • Opdræt og udstilling af dværgvædder i sort/blå tan :)
Sv: Hvide japanere?
« Svar #16 Dato: 05 Juli , 2012, 19:57 »
Og både hane og høne skal bære samme farve før den kan komme, ikke?
Mvh Maria :)
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Hvide japanere?
« Svar #17 Dato: 06 Juli , 2012, 10:05 »
Nu er jeg vågen igen og ja du har forstået det rigtigt og når du gemmer forældrene burde der stadig være mulighed for de forskellige farver. Jeg tror Vagtler reagerer nogenlunde på samme måde som høns med indavl og derfor hvis de er sunde og raske kan jeg ikke se problemet.
Du burde stadig få alle farver imellem kyllingerne med flere perle og hvide end før nu hvor du gemmer disse iblandt kyllingerne. Så dem får du nok nogle flere af.

Og du har ret med at både hane og høne skal bærer genet for at der kommer kyllinger i den pågældene farve.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Mariakiil

  • Bruger
  • Indlæg: 132
    • Opdræt og udstilling af dværgvædder i sort/blå tan :)
Sv: Hvide japanere?
« Svar #18 Dato: 06 Juli , 2012, 13:46 »
Super, tusind tak for hjælpen :) Jeg har faktisk besluttet at sælge de to hvide som jeg selv ville beholde :) Men der burde stadig ku komme hvide både blandt forældre og kyller :)
Mvh Maria :)
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Hvide japanere?
« Svar #19 Dato: 06 Juli , 2012, 15:04 »
Iær blandt forældrene når de har givet det en gang før, men kyllingerne er kun hvis de har arvet det hvide gen ellers giver de dem ikke. Håber dog du er heldig og de har.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Mariakiil

  • Bruger
  • Indlæg: 132
    • Opdræt og udstilling af dværgvædder i sort/blå tan :)
Sv: Hvide japanere?
« Svar #20 Dato: 06 Juli , 2012, 16:15 »
Heldig og heldig ;) Jeg vil helst ha perle og derefter vildt og hvide ;) Syns faktisk ik de hvide er særlig pæne he he :)
Mvh Maria :)
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)