Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsehus eller hønserum?  (Læst 10789 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hønsehus eller hønserum?
« Svar #15 Dato: 25 April , 2012, 20:26 »
Med høns i haven har man også et minimum af iberiske skovsnegle. De tager ikke de store snegle, men de tager de små og snegleæggene, desuden går de og roder, så andre snegleæg tørrer ud.
Det er sjovt at se hønsene, når gåsebillerne sværmer, de tonser rundt og fanger dem, i dagene efter at gåsebillerne er holdt op med at sværme, er hønsene synligt frustrerede over at der ikke er flere.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lone kühnell

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 26 April , 2012, 07:48 »
Det lyder ikke tosset og med en grund på over 3000kvm så der nok at se til :P

Men folkens vil de ikke også spise min køkken have? Hvis de går frit? Jeg plejer at sætte et lille hegn op mest for ellers buldre hunden med sine 35kg igennem og med et aner man ikke hvor man har sine ting. Det er ikke længre i rækker og der er gulerødder i kartoflerne >:(. Hegnet jeg bruger er nok 50-60cm højt
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #17 Dato: 26 April , 2012, 08:00 »
jeg har haft rheinlændere, som ikke har været bange for at flyve for at komme først til morgendug og solstråler på marken, sove i træer, indtage terrassens rækværk osv. Men køkkenhaven, som jeg bare har et alm. havehegn på måske 90 cm. rundt om, den får lov at stå - de flyver ikke derind. Krydderurter som mynte, oregano og timian, purløg og den slags har de ikke rørt selvom det står udenfor indhegningen. Der var en, der fandt på altid at støvbade i det ene højbed, så jeg lagde hønsenet over inden krydderurterne blev for høje, og så voksede urterne ud gennem trådnettet, men hønen kunne ikke støvbade, så det fungerede fint. Løvstikke og squash udenfor indhegning står også fint, men der er også blevet støvbadet under, så det er blevet hegnet ind.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #18 Dato: 26 April , 2012, 08:02 »
De tunge racer går ikke over hegn, men landhøns kan hvis de vil, dog vil jeg tro at hvis der er plads nok så er de store måske ikke så opsøgende på det område hvis man skal forcerer hegn først, det vigtige er at der ikke er kant på hegnet så der er noget at lande på.
Det er en god ide at hegne urtehaven inde, og hønsene ude, alt efter hvils syndpunkt det skal ses fra.  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lone kühnell

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 26 April , 2012, 09:27 »
Der er dansk landhøns jeg får de skulle være flyveglade, men i værste sag må jeg jo klippe vingerne hvis det ikke løser sig.

Hegnet om min køkkenhave er et trådhegn med grøn plast jeg bare stiller spyd i jorden og så holder de hegnet ikke noget permanent. Det kommer op til efteråret. Kan bare huske et indslag fra bonderøv hvor han fik danske landhøns hvor han bliver advaret om at have dem uden net over for de ville gå i køkken haven.
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #20 Dato: 26 April , 2012, 10:22 »
Der er dansk landhøns jeg får de skulle være flyveglade, men i værste sag må jeg jo klippe vingerne hvis det ikke løser sig.
Du mener vel klippe vingefjerene :o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #21 Dato: 26 April , 2012, 10:47 »
Jeg har  mine høns tit i køkkenhaven "på ledsaget udgang" hvor de villigt snupper små snegle og ukrudt, som  Julie skriver er støvbadning problemet ved  længere ophold.
Det er  også hyggeligt at arbejde i køkkenhaven når man har selskab :-)
Øvrige tid er  hønsene bag ved 60 cm kastanjehegn fra Bilka og de har aldrig prøvet komme over eller i gennem.
http://www.bilka.dk/Have/Havetilbehoer/Havehegn/Havehegn/Claus-Dalby-Kastanjehegn--26310500010%28Purchase_Other_DS%29
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Lone kühnell

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 26 April , 2012, 10:54 »
Jeps det var selvfølgelig det jeg mente, fjerne...

Det ser hyggeligt ud med det hegn og på tilbud da da da da.....

Jeg må lige se hvad det bliver til
Mvh Lone...

1.7 Dansk landhøns.
1.1 Barn
1.0 Sød kæreste
1.0 Goldenretriver