Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Silke VS Araucana  (Læst 1996 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

• Gæst
Sv: Silke VS Araucana
« Svar #15 Dato: 26 Februar , 2012, 20:15 »
godt at høre at jeg ikke er den eneste der syntes sådan om araucanerne. Jeg talte med min mand om det tidligere.. og han syntes jeg var tosset.. "4 dage gamle kylinger kan ikke være agressive!" men det er de altså. ja ja.. agressive er måske også så meget sagt.. det er jo ikke sådan de går efter struben.. men det passer rigtig godt som i andre beskriver dem.

Det må da være noget med generne så?? når der er så stor forskel på venlighed ved dem? Nu går de i kyllingemoder.. ellers skulle en af silkerne have lært dem nogle manere.. de ender i gryden hele banden!!
og syntes da de har mad nok?? de har ubegrænset adgang til starteforder og undulatfrø.. og så får de en daglig snack!! De æder hele tiden, HELE TIDEN!! jeg slukker lyset kl. 22.00 og starter det kl 8.00 og fra start til slut står de i madskålen!!

desværre.. Araucaner vil bare forblive en sjov eksotisk race. Den er ikke faldet mig for hjertet! Jeg har 2 maran kyller i også?? bliver de mon også nogle små djævle?

Jeg sidder med guf i hånden nogle gange om dagen nu.. for at tø dem lidt op,,. vi må se om vi ikke kan lære dem at være lidt kærlige,.,

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #16 Dato: 26 Februar , 2012, 21:12 »
Hvis de er så slemme, skulle du måske aflive dem med det samme. Der er ikke meget mad på dem. Så det kan slet ikke betale sig at fodre på dem for at slagte dem. Det kunne jo så være interessant at vide, hvor du har dem fra? Dem kan man da ikke anbefale. Men ja, de æder meget - og vokser hurtigt i de første uger. Men glubske og aggresive er de ikke normalt. Ina fortæller at hun også har haft sky Araucanaer. Det kan jeg godt lidt nikke genkendende til da jeg fik nogle rugeæg af inas opdræt. De VAR meget sky men kom dog nogenlunde med i flokken. Men de var bestemt ikke aggressive - tværtimod.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #17 Dato: 04 Marts , 2012, 17:04 »
Hvis de er så slemme, skulle du måske aflive dem med det samme. Der er ikke meget mad på dem. Så det kan slet ikke betale sig at fodre på dem for at slagte dem. Det kunne jo så være interessant at vide, hvor du har dem fra? Dem kan man da ikke anbefale. Men ja, de æder meget - og vokser hurtigt i de første uger. Men glubske og aggresive er de ikke normalt. Ina fortæller at hun også har haft sky Araucanaer. Det kan jeg godt lidt nikke genkendende til da jeg fik nogle rugeæg af inas opdræt. De VAR meget sky men kom dog nogenlunde med i flokken. Men de var bestemt ikke aggressive - tværtimod.

Kirsten er du sikker på det ? jeg havde dem ikke så længe at de begyndte at lægge æg, men gav dem videre til Elise, men det er måske der du har fået æg fra ?
Jeg fik mine rugeæg fra Lone Aasted, men jeg mener da ikke at hun har nævnt at de var aggresive eller sky, men tværtimod tamme, der er nok forskel på de forskellige individer, eller deres opvækst, jeg husker godt at mine kæmpede for deres liv fordi skrukken ikke kunne tæve katten, eller holde ham på afstand.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 04 Marts , 2012, 17:35 »
Jeg har oplevet araucana som finurlige, nysgerrige, imødekommende *p
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #19 Dato: 04 Marts , 2012, 18:26 »
Det er i hvert fald de høner der har den allerstørste personlighed af min blandede flok. Hver araucana har sit kendetegn: Den ene sover i vindueskarmen, den anden står altid foran terrassedøren og tigger og hønen Medusa skal altid blæse sig op over for dem der er mindre end hende selv - en rigtig mobbeharpe af rang. Hun stiller sig foran de små dværghøns' voliere og provokerer dem til de begynder at slås op af hegnet ::).

Den anden dag gik det dog galt for hende. Hun havde flere gange været hende for at provokere den anden stamme araucana, og til sidst blev det for meget for hanen Carlo, han hoppede på hende og gav hende den store tur ;D, mens hun hylede og skreg i vilden sky. Da Carlo var færdig, spænede den forulempede Medusa alt hvad hun kunne "hjem" til sit eget hønsehus. *f Joo, personlighed, dét har de ;D ;D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #20 Dato: 04 Marts , 2012, 19:07 »
Kirsten er du sikker på det ? jeg havde dem ikke så længe at de begyndte at lægge æg, men gav dem videre til Elise, men det er måske der du har fået æg fra ?
Jeg fik mine rugeæg fra Lone Aasted, men jeg mener da ikke at hun har nævnt at de var aggresive eller sky, men tværtimod tamme, der er nok forskel på de forskellige individer, eller deres opvækst, jeg husker godt at mine kæmpede for deres liv fordi skrukken ikke kunne tæve katten, eller holde ham på afstand.
Ja, fra Elise. Jeg byttede nogle Maran-høner med nogle rugeæg. De var søde nok men ikke så frejdige som de andre (hvilket nogen måske vil se som en fordel ;D) - og æggene var nuttet lysegrønne og ikke turkisblå.
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #21 Dato: 04 Marts , 2012, 19:18 »
 /o de var nemlig lyseblå og det har jeg ikke set siden,,,, hm det kan være de har haft en stresset opvækst hos mig,,,  /d man kan hurtigt ødelægge noget  :-\
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #22 Dato: 04 Marts , 2012, 19:34 »
/o de var nemlig lyseblå og det har jeg ikke set siden,,,, hm det kan være de har haft en stresset opvækst hos mig,,,  /d man kan hurtigt ødelægge noget  :-\
Næh, de æg jeg hentede hos Elise var lysegrønne.... Jeg kan huske at vi talte om det. Smuk farve men ikke "Araucanask" - men de KAN jo have været fra en enkelt høne - der var 6 æg. Jeg så kun hønsene da de kom forbi - så jeg ved ikke, hvordan de var temperamentsmæssigt. Fik i øvrigt selv æg fra Lone men de/hønsene  var meget anderledes. Men ja, der er mange faktorer, der kan spille ind. Både Lones og "dine" blev "udfaset" til kælehøns da jeg købte tyske æg. Så jeg ved ikke noget om dem mere.....
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner