Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad skal jeg gører med kyllingen  (Læst 9039 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Sv: Hvad skal jeg gører med kyllingen
« Svar #15 Dato: 20 Februar , 2012, 18:36 »
Hvis det kun drejer sig om 2 æg har hun dem garanteret på sine fødder eller skørter. Måske er der mere fugt på den måde..
Se du nu bare tiden an.... Lægernes yndlingsudryk !

Nååårhhh bette pingvin! Held og lykke med dem Jeanette  *k *k *k

Offline Jeanette.ch

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 20 Februar , 2012, 18:50 »
Så er lille kylle sat ud under høne mor, håber det går godt hun flyttede sig og jeg måtte af flere forsøg stoppe kylle ind under hende, men hun er da gået over hvor der er spåner på gulvet nu. Stakkels lille kylle den pipede og pippede, jeg stod og lyttede længe i mørke.
Hilsen Jeanette

3.3.o Sølvildtfarvet stor silke
o.3.o gulvildtfarvet
o.1.o blå
1.2.0 Huskat

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #17 Dato: 20 Februar , 2012, 19:05 »
jeg ville holde lidt øje med at hun ikke finder på og frastøde den, men så igen!! det havde hun sku nok allerede gjort hvis hun ikke ville ha den
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #18 Dato: 21 Februar , 2012, 13:59 »
Så er lille kylle sat ud under høne mor, håber det går godt hun flyttede sig og jeg måtte af flere forsøg stoppe kylle ind under hende, men hun er da gået over hvor der er spåner på gulvet nu. Stakkels lille kylle den pipede og pippede, jeg stod og lyttede længe i mørke.

Man skal ikke stoppe kyllerne under hønen, for så tror hun du vil tage hendes unger eller æg, og så bider hun eller går sin vej.
Tag kyllingen i den hule hånd, stik hånden ned mellem vinge og ryg, og slip den under vingen, den skal nok finde på plads  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 21 Februar , 2012, 18:44 »
Hvodan er det gået? Er der kommet flere og vil hønemor passe den/dem?
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Jeanette.ch

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 21 Februar , 2012, 19:10 »
Hej

Jeg har været spændt hele dagen, det var mørkt da jeg kørte i morges, og er næsten lige kommet hjem.
Men ja /o kylle er i live og laver larm under høne mor og jeg kunne lige se de 2 andre æg og kylles fødder da hun vendte æggene under sig. Så må vi håbe de 2 andre også kommer ud ellers må jeg finde et par legekammerater til den :D

Endnu en gang mange tak for jeres gode råd, og hvis nogen skulle ha et par små kyller i overskud er i velkommen til at skrive bare så jeg har en plan B
Hilsen Jeanette

o.3.o gulvildtfarvet
o.1.o blå
1.2.0 Huskat

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 21 Februar , 2012, 19:18 »
Hej
Jeg får kyllinger på onsdag,kunne godt undværre et par stk.det er fra alle dem der er i underskriften
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 21 Februar , 2012, 19:45 »
Nårrhh, det var godt nyt  :)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 21 Februar , 2012, 23:00 »
Det var godt hønemor kom til fornuft. ;) Det er nok en god ide at have et par "back-up kyllinger" hvis ikke der bliver noget af de sidste æg.  /o
Og jeg tror også det er til at få fat i lige for tiden. ;)
Held og lykke med dem. :)
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Jeanette.ch

• Passiv bruger
Sv: Hvad skal jeg gører med kyllingen den er alene
« Svar #24 Dato: 25 Februar , 2012, 17:56 »
Hej igen.

Det går jo ikke helt efter planen, lille kylle er alene med hønemor hun er gået fra de 2 æg, og jeg har ikke set lille kylle spise endnu selvom hønemor kalder og lokker. ??? De får kyllingemad og idag kogte jeg et æg og moste det og lavede havregrød og kartoffelmos til lille kylle men det virker som om den ikke ved den skal spise den pipper bare hele tiden så man får helt ondt i hjernen.

Den dør jo af sult eller hvad ?
Skal jeg prøve at finde nogle legekammerater nu eller vente?

Jeg fik kyllinger 3 gange sidste år og alt gik fint så det er helt nyt for mig der opstår problemer, men det er 1 gang denne høne får kylling.
Hilsen Jeanette

o.3.o gulvildtfarvet
o.1.o blå
1.2.0 Huskat

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #25 Dato: 25 Februar , 2012, 20:13 »
stik et par ekstra kyllinger ned til hende, det vil få den lille til at gøre som de andre.
du kan jo også prøve at mærke på den lille om der er mad i kroen eller ej, gerne en times tid efter at du har sat mad, der skulle gerne ind i mellem være en lille pose fuld  af mad, på størrelse med en fingerspids,,, kan du bare mærke lidt, kan du være sikker på den spiser.
prøv at dyppe dens næb i vand og se om ikke den synker fint, ofte ser vi ikke at de spiser for der er jo grænser for hvor mange korn der kan være i sådan en lille fætter.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #26 Dato: 25 Februar , 2012, 21:23 »
Prøv at give nogle blanke fødeemner som f.eks. rød hirse, prik med en fingernegl mange gange ned i de små korn, det stimulerer kyllingen til at spise.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jeanette.ch

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 25 Februar , 2012, 22:10 »
Jeg har efterlyst nogle kyllinger til den nu, håber det virker og igår fik den undulat fodder jeg dryssede på jorden ved mad skålen, lidt må den jo spise. hønemor nyder i hvert fald buffen  ;)
Hilsen Jeanette

o.3.o gulvildtfarvet
o.1.o blå
1.2.0 Huskat

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #28 Dato: 26 Februar , 2012, 10:41 »
som jeg lige læser det er der gået ca 4 dage siden den blev sat sammen med skrukken, og jeg tror at du ville ha set det nu hvis ikke den spiste eller drak, men selvfølgelig er det en god ide og holde lidt øje med den, som du allerede gør /o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Jeanette.ch

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 27 Februar , 2012, 08:22 »
Så har kylle fået 3 legekammerater og det går fint.
Høne mor er sød ved dem og lille kylle følger efter den ene hele tiden  :D /o

Mange tak for jeres svar og hjælp.

Prøver om jeg kan sætte et billed ind i mit galleri
Hilsen Jeanette

o.3.o gulvildtfarvet
o.1.o blå
1.2.0 Huskat