Henriette, det er en spidsmus på billedet, dem spiser kattene ikke, de lugter
Nike er bare i gang med at lege "kast-en-mus-og-fang-den-igen", ret underholdende at se på.
Siamesere er til tider uhyggeligt intelligente, og lever klart efter princippet "hvor der er en vilje, er der en vej", den vej finder de ALTID.
Det kan være svært (umuligt) at aflede en siameser, hvis h*n har fået en god idé, for når man har afledt og leget i lang tid, går siameseren tilbage til sit oprindelige foretagende, "Nu har jeg leget med dig og underholdt dig "Mor", så nu skal jeg videre med det, jeg lige var i gang med".
Med siamesere i huset keder man sig aldrig, de er gode hjælper i alle gøremål, arrangerer gerne blomster i vaser, hjælper med udskiftning af snore i persienner, hjælper med kryds og tværs, skriver kodesprog på computeren, sidder på avisen, lige der hvor det interessante står, sørger for at man får fjernet nullermænd under køleskabet når ynglingslegetøjet skal fiskes ud IGEN, ruller sig sammen i bunker af katte på skødet, når man føler sig lidt trist, smasker tilfredse ind i øret på en, at man er den bedste i verden osv osv osv.