Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Lav vokal høns og græs på taget  (Læst 20638 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Sv: Lav vokal høns og græs på taget
« Svar #30 Dato: 07 Februar , 2012, 17:33 »
Tror altså ikke du får problemer med høns på taget, hvis du vælger de tunge racer. Det kommer seføli an på hvor lavt udhænget sidder  ;)

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #31 Dato: 07 Februar , 2012, 18:15 »
i kunne selvfølgelig grave lidt ud der hvor det var meningen at huset skulle åbnes. men jeg tror ikke arbejdsbyrden bliver mindre af den grund ;D Hvad med luttehøns?? De skulle ikke være så slemme til og skrabe så hårdt har jeg læst
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 07 Februar , 2012, 21:20 »
Jeg er selv vild med Wyandotter og vil naturligvis anbefale dem, de er smukke, tillidsfulde, flyver absolut ingen steder og er rigtig sjove  ;D Og så lægger de rigtig fint med æg af en helt almindelig, pæn størrelse  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Jens H. C.

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 08 Februar , 2012, 09:47 »
Mine Maraner larmer overhovedet ikke.

Iøvrigt smager Maranæg bare bedst.

Andre der har samme erfaringer ?
M.v.h Jens Christensen

1,4 Maran-0,3 Sussex-0,2-Agenthøns

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 08 Februar , 2012, 09:50 »
Jeg var også bange for at mine høns skulle larme meget, men det gør de altså ikke.

De larmer, når de:

Lige har lagt et æg.
Finder et eller andet superb lækkert.
De bliver forskrækket.
Osv.

Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #35 Dato: 08 Februar , 2012, 10:05 »
Mine Maraner larmer overhovedet ikke.

Iøvrigt smager Maranæg bare bedst.

Andre der har samme erfaringer ?
Helt klart, vi har lavet nogle blindtestforsøg her i huset, der var slet ingen tvivl, maranæggene var de bedste. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 08 Februar , 2012, 10:26 »
Så må Tanjas Maraner, blot være exeptionelt glade for livet på landet, for nøøøøj de skriger og skråler nogle gange når der er lagt æg  ;D

Jeg har som sådan ikke noget imod "larmen", men jeg ved med sikkerhed at hvis vores kommende høns larmer lige så meget, så laver enten min mand eller naboerne dem lynhurtigt om til suppehøns  :-\

Jeg har forelsket mig lidt i følgende racer:
Orpington
Kochin
Farverolles
Brahma

Der er lidt tid indtil projektet startes, så jeg kan nok nå at ændre mening mange gange inden :)

Med venlig hilsen
Janni
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Jens H. C.

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 08 Februar , 2012, 10:58 »
De fortæller jo blåt at de har lagt æg.
M.v.h Jens Christensen

1,4 Maran-0,3 Sussex-0,2-Agenthøns

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #38 Dato: 08 Februar , 2012, 14:41 »
De racer du nævner er ganske god valg med hensyn til græsset og de vil også fylde i gryden hvis du får for mange kyllinger ud af det(manden kan jo slagte dem hvis du ikke kan få dig selv til det). Nogle af dem er ikke de mest rigtlæggende racer men med den rette fodring og lys om vinteren vil du sikkert stadig få et godt resultat ud af det med antal æg.

Der er meget forskel på hvor meget de larmer alt efter afstamning/farvevarietet. Jeg har hørt fra flere og selv oplevet at Gul sort columbia larmer mere end de andre farver. Hvis der er andre høns i området de kan høre eller der er så mange at de kan dele sig op i små flokke selvom de går sammen vil de somregel også larme mere for at fortælle "Det er vores teritorium".
Tror dog ikke du får problemer med det ud fra den flokstørrelse du beskriver.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #39 Dato: 08 Februar , 2012, 16:26 »
Har  i er erfaring om haner: Jeg havde ½ land- ½ luttehane  som kunne gale 2 timer i stræk fra 7: til 9 og holde små pauser om formiddag. Så sent som kl 21 om aften kunne han tage en 10 min gale session. Aldrig haft hane som er så galelysten . Er det race betinget eller havde han bare "god" synge lyst?
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #40 Dato: 08 Februar , 2012, 16:46 »
Her på matriklen er landhaner også langt mere støjende end barnevelderne. Men din lyder godt nok ekstrem.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #41 Dato: 08 Februar , 2012, 17:35 »
Mine maranhaner kan gale uafbrudt stort set en hel dag :o ::). Selv om jeg bor langt ude på landet, tænker jeg stadig om der mon en dag kommer en klage over dem, for hold da op hvor kan de bare gale. Det er to brødre der går sammen, og de er ikke så frygtelig begejstrede for fremmede, så når der går nogen forbi der ikke er mig, så går galeriet i gang, og stopper ikke foreløbig ::).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #42 Dato: 08 Februar , 2012, 17:43 »
Araucanaerne (de haleløse) galer ikke ret meget. Lidt om morgenen og igen lidt om aftenen. Og så hvis der kommer fremmede :o!. I øvrigt har de vidt forskellig lyd. Vi har far og søn. Farmand har en klingende lys tenor og sønnen en lavmælt baryton. I et villakvarter er det afgjort sønnike, der ville kunne bruges. Ham kan man ikke høre ret langt /o.
Til gengæld flyver de gerne op og undersøger højtplacerede ting. Hopper ned igen når nysgerrigheden er stillet men kan også finde på at gå på opdagelse i garager, haveskure osv. Men de kommer faktisk når man kalder. De lægger forbløffende mange (turkis) æg men der er ikke meget kød på dem. Og så er de frække og meget snakkesalige.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #43 Dato: 09 Februar , 2012, 08:57 »
Mine maranhaner kan gale uafbrudt stort set en hel dag :o ::). Selv om jeg bor langt ude på landet, tænker jeg stadig om der mon en dag kommer en klage over dem, for hold da op hvor kan de bare gale. Det er to brødre der går sammen, og de er ikke så frygtelig begejstrede for fremmede, så når der går nogen forbi der ikke er mig, så går galeriet i gang, og stopper ikke foreløbig ::).
Er der andre som har samme erfaring som Tanja? Det vil forklare min galesyg hane, der  går en meget trafikeret gangsti ca 15 fra hønsgården
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline NilsThomsen

• Passiv bruger
« Svar #44 Dato: 11 Februar , 2012, 18:38 »
Hejsa, med hensyn til græs på taget, hvad med et TANGTAG, som vi har på Læsø, det kunne være rigtig rigtig fedt  ;D de kan bygge reder i det om sommeren heheheehe, jeg kunne godt tænke mig et tangtag på mit hønsehus, det er bare så flot sådan et tangtag, men hold kæ** hvor er det dyrt  :o

med hensyn til høns, tag dog SILKEHØNS, de skønneste høns i verden!!!!!  :P

Mvh. Nils Thomsen, Læsø (fugle tosset af H til)  ;D