Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: loppeallergi  (Læst 28544 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: loppeallergi
« Svar #45 Dato: 08 Februar , 2012, 06:07 »
Admin ser altid med ;D
Du er da ikke "trådt ved siden af".
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #46 Dato: 08 Februar , 2012, 07:29 »
Hos os "vaccinerer" vi ofte mod allergi med godt resultat. Der er enkelte dyr, der kommer hver måned til en indsprøjtning for at det funker, men ellers synes jeg egentlig, der er gode resultater.
Min egen Thorvald er støvallergiker med foderproblemer. Han får binyrebarkhormon dagligt og har fået det i fem år. Det har helt sikkert bivirkninger, men ikke så store, at jeg synes, det giver ham et dårligt liv.
Det er meget individuelt, hvordan de reagerer på det - og det lyder jo ikke som om, det er det, din Folmer skal have!
Derudover har vi så skiftet foder på ham (en million gange - cirka). De sidste mange år har han fået det, der hedder El Kama blandet med kød og tilsat olie og drikke- aloe vera. Det er lidt et alkymiprojekt at fodre kræet, men han trives generelt med kosten. Aloe vera har ofte en god effekt på allergier.

Er Atopica ikke en ret dyr behandling?

pylle pylle

• Gæst
« Svar #47 Dato: 08 Februar , 2012, 13:05 »
Den er møgdyr!!! 1300 kroner for med. til 3 mdr!!! Men han trives ikke på binyrebarkhormon.. såå.. det bliver det eller den vaccine, som jeg tror vi prøver også.. Vi har jo så mange penge at det vælter ud af lommerne ::)
Men nej.. når man vælger at have dyr, vælger man omkostningerne  ;)

pylle pylle

• Gæst
« Svar #48 Dato: 08 Februar , 2012, 13:09 »
A pro po... Binyrebarkhomon udvortes som jeg personlig har meget dårlig erfaring med (allergisk mønteksem). Så må jeg altså fortælle at der findes et fantastisk alternativ fra Jalon Naturprodukter.
Som salve til hud og olie til hårvask til små penge. Effekten er fuldt på højde med binyrebarkhomon men helt uden bivirkninger. Synes altså du skulle vide det.
For hulen da hvor er det en charmerende hund.

NU har jeg igen gjort det, bevæget mig uden for rammerne af det tilladte, håber ikke adm. ser med.

Ps. Jeg er stort set symtomfri.

jeg er ikke helt sikker på jeg forstå dit indlæg.. (Tilgiv mig.. jeg er ikke så hurtig ::) ;)) hvorfor skulle du have bevæget  dig uden for rammerne??

Hvad endnu mere vigtigt er.. du siger binyrebarkhormnon skal udvortes?? Hunde for det da i indsprøjtninger?? gør de ikk??

Og det olie og cremer du skriver om, er det til hunde?? eller mennesker?

og tak for rosen til Folmer.. den er givet videre :-*