Problemet er, at ingen ved det er ulovligt at købe en bakke æg på en bondegård der har en bod ud til vejen, eller at det er ulovligt at få en bakke æg med hjem, når man har besøgt sin veninde der har en flok havehøns rendende. Hvis flere vidste det, ville flere blive forargede og flere ville bakke op om det. Jeg kan se på Facebook-siden, at nogle er blevet meget overraskede over informationen.
En der faldt over min side via et spørgsmål til Signe Wenneberg om salg af æg, skrev efterfølgende på hendes egen FB side:
"Jeg har lært noget nyt idag. Hobbyhønseavlere i DK må hverken sælge eller forære deres æg væk. Som almindelig forbruger (der ikke lige har mulighed for at have høns i baghaven) har vi derfor kun mulighed for at købe æg fra høns, som får foder med tilsat farve, for at blommen skal se mere gul ud. Og alt muligt andet skidt. Tænk at det er ulovligt at købe æg fra en høne der har fået kærlighed... Heldigvis er der nogen der arbejder for at få det ændret! Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge!"