Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor god er mon denne maskine?  (Læst 15895 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #45 Dato: 21 Januar , 2012, 13:46 »
Uuuhhh, hvor spændende, Karina ;D

Lad os høre om du køber!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #46 Dato: 22 Januar , 2012, 06:47 »
Jeg har den fra Hemel, der hedder SK 168, som jeg er utrolig glad for.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #47 Dato: 22 Januar , 2012, 09:33 »
Jeg har Adam i behandling for nødvendigheden af en "rigtig" rugemaskine. Det er mange penge for os at investere i sådan én, og det er det, som gør jeg ikke bare trykker godkend. Det er penge som vi skal ta' fra et lån, og meningen med lånet er renovering af huset  :-\

Den jeg har kig på er jo en A maskine, spareudgaven, dog med automatisk vending.

Marinanne, er du glad for det indvendige design i din Hemel maskine? altså nu skrev Rixen fx om hendes Heka, at kyllerne kunne falde ned på bunden...og dermed drukne i vandkarrene. Jeg skal ikke klække i den, det har jeg den blå til, men derfor er det rart at vide hvis den nu svigter  ;)

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #48 Dato: 22 Januar , 2012, 14:12 »
Jeg har Adam i behandling for nødvendigheden af en "rigtig" rugemaskine. Det er mange penge for os at investere i sådan én, og det er det, som gør jeg ikke bare trykker godkend. Det er penge som vi skal ta' fra et lån, og meningen med lånet er renovering af huset  :-\

Den jeg har kig på er jo en A maskine, spareudgaven, dog med automatisk vending.

Marinanne, er du glad for det indvendige design i din Hemel maskine? altså nu skrev Rixen fx om hendes Heka, at kyllerne kunne falde ned på bunden...og dermed drukne i vandkarrene. Jeg skal ikke klække i den, det har jeg den blå til, men derfor er det rart at vide hvis den nu svigter  ;)


Ja, det er mange penge! Jeg er ikke sådan en der bruger formuer på dametasker eller lignende sædvanlige kvindelige livsnødvendigheder ::) - så jeg 'forsvarer' min investering med, at det er min hobby - og endda en hobby, der gør mig rigtig glad /o Men man skal naturligvis have pengene et sted fra.

Jeg håber, I kan få din drømmerugemaskine indpasset i prioriteringerne på den ene eller anden måde *d
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #49 Dato: 22 Januar , 2012, 19:30 »
Jeg er glad for det indvendige design, jeg har jo kun den lukkede udgave af klækkebakkerne, men har for en sikkerheds skyld lavet et gitter af volierenet, som kan lægges hen over de tre kar i bunden, når vi nærmer os de 21 dage, hvis nu en kylling skulle ligge og klække i rullebakken. Men jeg har faktisk udelukkende brugt den blå til klækning
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #50 Dato: 22 Januar , 2012, 19:39 »
Ok  :) Lyder godt...

Når nu der er 3 rækker med pinde til æggene (i en 120 ægs fx), og en motor der får pindene til at rulle...kan man så slå motoren fra så det kun er nogle rækker der er i drift?

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #51 Dato: 22 Januar , 2012, 19:49 »
Nåja forresten...må da lige fortælle at Adam er i bedre humør idag, og han taler allerede om den maskine som om den er bestilt  *p

Han ved han har en meget beslutsom kæreste...så han skulle bare vide, om jeg var HELT klar over hvor mange penge det her handler om!

Vi har lige investeret i en Kenwood major, så han har god grund til at trække bremsen  ;)

Jeg er seføli vildt glad, og samtidig helt rørt over ham  *o

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #52 Dato: 22 Januar , 2012, 19:55 »
Hurraaah, Karina /o /o /o /o Så er det frem med dankortet inden han ombestemmer sig ;D

Vi har lige investeret i en Kenwood major, så han har god grund til at trække bremsen  ;)

Tillykke med Kenwood'en, den er også mit seneste udstyrsindkøb og den er bare fantastisk! Er vi mon investeringssynkrone? Så håber jeg altså ikke Oda snart står af, for jeg er ikke lige i "humør" til ny bil også 8) <:
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #53 Dato: 22 Januar , 2012, 20:02 »
 *g *g *g Hvor herligt og skægt og pudsigt  /o

Hun har det faktisk ikke så godt den kære Oda  :D Men altså, hun skal først synes til april, så du har lidt tid at spare op til ny bil  ;D
Vi har osse en vw transporter, så det kan være du slipper  ;D

Jeg er SÅ glad for Ken, min nye assistent...han gør alt for at gøre et godt indtryk på mig der på køkkenbordet. Jeg sparer mine ømme hænder til alt brød nu, det fikser han... og jeg har osse bestilt kødhakker og blender, for det bruger vi rigtig meget. Selv Adam er lidt forelsket i ham  :D

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #54 Dato: 22 Januar , 2012, 20:10 »
I min rugemaskine trækker de to vendemotorer hver to bakker, så jeg kan undlade vending af alle fire eller af to og to parvis.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Hvor god er mon denne maskine?
« Svar #55 Dato: 22 Januar , 2012, 20:13 »
Tak Marianne  /o Så vidt jeg husker er der 3 rækker i 120 maskinen, men da det jo er den billige A-model, er der nok ikke så fine smådetaljer i maskinen... Jeg overlever nok  ;)