Min gamle hunkat som nu desværre ikke er mere, kunne sagtens ligge i en solstråle, og lade kyllinger passerer uden at overveje dem, og min gamle hankat var heller ikke et problem, men mine nuværende 4 hankatte, er vist ikke til at spøge med, den ældste har jeg for nogle år siden jagtet med vand og splattergun, og overvejede til sidst mandens jagtgevær, uden at katten blev klogere, de to næste er snart 2 år, og er lidt udenfor pædagogisk rækkevide, mens den yngste lille Peter der bliver et år om et par måneder, stadig løber efter mine hvide hybridder, ikke sådan helhjertet, men dog, og han forsøgte sig sidste sommer i en alder af 6 måneder med at jage fasanhanen ud af haven, så ham stoler jeg slet ikke på.
til sidst vil jeg sige at hvis jeg havde anden race end stor orpington, så gik det nok også bedre, for de er altså meget fredelige og vant til kattene.
Den bedste kyllinger passer jeg har haft, var min lille seabrighthane Spir, der viede sit liv til at passe skrukker og kyllinger, og der forsvandt aldrig en kylling, for alle katte var bange for ham den lille skid