Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Stor hvid wyandotte ?  (Læst 6847 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Stor hvid wyandotte ?
« Svar #15 Dato: 15 Januar , 2012, 00:58 »
Nu mangler der bare at de starter æglægning
men de er ved at være tæt på .....

Øhh, kan du give et fingerpeg om hvordan du kan 'mærke' det.

Jeg tror vi er mange der gerne ville kende din lille hemmelighed.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Stor hvid wyandotte ?
« Svar #16 Dato: 15 Januar , 2012, 08:16 »
Jimmi det har jeg også hørt.Jeg har heldigvis fundet nogle tættere på ,men det kan jo være man skal hente nyt blod sydpå på et tidspunkt når man alligevel skal besøge sin datter :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline kim lund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
Sv: Stor hvid wyandotte ?
« Svar #17 Dato: 15 Januar , 2012, 23:00 »
Øhh, kan du give et fingerpeg om hvordan du kan 'mærke' det.

Jeg tror vi er mange der gerne ville kende din lille hemmelighed.  ;)

Hej ....
Jeg skal prøve at forklare hvordan jeg mærker det . Tager hønen under den ene arm med "rumpen" fremad med den anden hånd mærker jeg lige under hullet "kloakken" som det vel helt rigtigt hedder ved en fugl , der sidder to knogler lige ved hullet , og så mærker jeg med fingerne om hvor meget plads der er mellem knoglerne . Er knoglerne helt samlet eller kun plads til en finger så lægger den ikke æg , er der plads til to, tre eller fire fingre og er den blød og fyldig i " gumpen" så lægger den æg . Hvis du mærker på en skrukhøne så er knoglerne næsten helt samlet og tager du så en af dine høns som du ved med sikkerhed lægger æg så kan du rigtig mærke forskellen , det her er på høns af stor race ved dværghøns er der jo noget mindre plads men virker også ....:-). Håber det lettede lidt af hemmeligheden ...mvh Kim

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Stor hvid wyandotte ?
« Svar #18 Dato: 15 Januar , 2012, 23:02 »
Hej ....
Jeg skal prøve at forklare hvordan jeg mærker det . Tager hønen under den ene arm med "rumpen" fremad med den anden hånd mærker jeg lige under hullet "kloakken" som det vel helt rigtigt hedder ved en fugl , der sidder to knogler lige ved hullet , og så mærker jeg med fingerne om hvor meget plads der er mellem knoglerne . Er knoglerne helt samlet eller kun plads til en finger så lægger den ikke æg , er der plads til to, tre eller fire fingre og er den blød og fyldig i " gumpen" så lægger den æg . Hvis du mærker på en skrukhøne så er knoglerne næsten helt samlet og tager du så en af dine høns som du ved med sikkerhed lægger æg så kan du rigtig mærke forskellen , det her er på høns af stor race ved dværghøns er der jo noget mindre plads men virker også ....:-). Håber det lettede lidt af hemmeligheden ...mvh Kim

Høne-gynækolog :D
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline kim lund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
Sv: Stor hvid wyandotte ?
« Svar #19 Dato: 15 Januar , 2012, 23:07 »
Kim jeg håber jeg får held af at lave nogle flere af slagsen i min simple rugemaskine.Jeg har kun set dem på foto.Men er sikker på de er mindst lige så kønne i virkeligheden. :)


Hej Vicky ....
Håber det lykkes for dig at få lavet nogle kyllinger , jeg skal helt sikkert ha ruget adskellige kyllinger ud så der er nogle jeg kan bruge til næste år til mig selv og måske sælge nogle . Og ja de er rigtig kønne i virkeligheden , det knaldrøde hoved mod de hvide fjer og gule ben og den runde facon det er sgu et flot syn og så er de dejlig rolige og nemme at gøre tamme :-))

Offline kim lund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 47
Sv: Stor hvid wyandotte ?
« Svar #20 Dato: 15 Januar , 2012, 23:11 »
Høne-gynækolog :D

Kunne være jeg skulle skrive det på mit cv...:-)))

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Stor hvid wyandotte ?
« Svar #21 Dato: 16 Januar , 2012, 14:24 »
Lige præcis derfor Kim :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand