Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lille-Fisen :o)  (Læst 3271 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thorleif

  • Gæst
Sv: Lille-Fisen :o)
« Svar #60 Dato: 14 Januar , 2012, 12:10 »
Den kender jo kun mennesker, ikke de der merkelige fugler. Ja, jeg skal aldrig tage ind en som det der igen. Jeg lader hellre en hane opdrage de. Jeg var jo heldig, at den forelskede sig i "Starry", som foroevrigt var Dansk, og en af de bedste Danske galopheste nogensinde.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Lille-Fisen :o)
« Svar #61 Dato: 14 Januar , 2012, 13:01 »
Mine vovser er rimeligt velopdragne og det samme er mine katte. Lille-Fisen render nu ind imellem rundt på gulvet mellem både hunde og katte uden at der sker noget. Misserne kigger lige en ekstra gang når de kommer gående men ellers sker der ikke noget.

Fisen har nemlig nogen rigtigt sjove lyde, det har jeg også lagt mærke til. Den der lille fløjten den kommer ned når den har fundet sig tilrette om betyder: "Ihh, det var godt, her er dejligt, godnat" har jeg heller ikke hørt før hos nogen af mine kyllinger.

Jeg får nok mine problemer når den bliver større og skal til at bo i hønsehuset, men det går nok. Jeg får kylliger igen i næste uge, så får den selskab og så tror jeg det bliver bedre/nermmere.

« Senest Redigeret: 18 Februar , 2012, 14:07 Fra Jean Hansen (Lavbo) »
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Lille-Fisen :o)
« Svar #62 Dato: 14 Januar , 2012, 19:12 »
Puuuh, Fisen går en hård nat i møde. Har sat den op i drivhuset til en serama-trio, så må vi se hvordan det går. Varmelampen hænger lavt hos den trio da det er frizzler, så den skulle ikke komme til at fryse.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Lille-Fisen :o)
« Svar #63 Dato: 14 Januar , 2012, 19:15 »
Ja det er jo meget afhængig af om den får lov at komme ind under amen for de andre, hvis de jager rundt med den hver gang den kommer i nærheden. ::)
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Lille-Fisen :o)
« Svar #64 Dato: 14 Januar , 2012, 19:17 »
Den varmelampe jeg har er en jeg selv har lavet, med en meget bred skærm, så den skal nok få varmen /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Lille-Fisen :o)
« Svar #65 Dato: 14 Januar , 2012, 19:29 »
Han er dog kommet i tanke om at han er jagthund og ville idag æde den med hud og fjer.. :o


Stor misforståelse  ;) Sådan er jagthunde ikke - jo! En utrænet jagthund, men de er jo netop jagthunde, fordi de kan trænes til at apportere, sågar hente levende dyr, de har et meget blidt tag om byttet eller dyret, de må IKKE ødelægge det med hjørnetænder.. Endvidere er de i stand til at ligge afdækket, indtil de får nærmere besked om at hente eller bare blive liggende, hvis det  nu fx er en anden jægers bytte  /o Men dette hører nok egentlig ind under en anden tråd..Lille-fisen er ihvertfald super sød, og jeg er sikker på, at den nok skal finde sig godt til rette med de nye kyller, der snart klækker  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Lille-Fisen :o)
« Svar #66 Dato: 14 Januar , 2012, 19:33 »
Fisen har nemlig nogen rigtigt sjove lyde, det har jeg også lagt mærke til. Den der lille fløjten den kommer ned når den har fundet sig tilrette om betyder: "Ihh, det var godt, her er dejligt, godnat" har jeg heller ikke hørt før hos nogen af mine kyllinger.
Citér
Den trillefløjte-lyd siger mine høns altså også når de sidder og hygger/småsover på pindene og man lister forsigtigt ind til dem for ikke at vække nogen. Længe var jeg i tvivl om hvad lyden betød, men så hørte jeg den fra 8 kyllinger, der netop var gået til ro i mors skørter og mor svarede med samme trille i et lidt dybere toneleje. Så det betyder vist: "fred og ingen fare" eller "hold kæft, hvor vi hygger" /o
Du må da bare lære at svare, Jean ;).
Men jeg tror altså godt at de andre høns vil kunne forstå lyden....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Lille-Fisen :o)
« Svar #67 Dato: 14 Januar , 2012, 19:34 »
Hov, mit indlæg gik i udu fordi min ene kat ville se kyllingefilm og derefter ikke var til at fjerne helt fra tastaturet *f
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Lille-Fisen :o)
« Svar #68 Dato: 14 Januar , 2012, 19:35 »
Fisen har nemlig nogen rigtigt sjove lyde, det har jeg også lagt mærke til. Den der lille fløjten den kommer ned når den har fundet sig tilrette om betyder: "Ihh, det var godt, her er dejligt, godnat" har jeg heller ikke hørt før hos nogen af mine kyllinger.
Citér
Den trillefløjte-lyd siger mine høns altså også når de sidder og hygger/småsover på pindene og man lister forsigtigt ind til dem for ikke at vække nogen. Længe var jeg i tvivl om hvad lyden betød, men så hørte jeg den fra 8 kyllinger, der netop var gået til ro i mors skørter og mor svarede med samme trille i et lidt dybere toneleje. Så det betyder vist: "fred og ingen fare" eller "hold kæft, hvor vi hygger" /o
Du må da bare lære at svare, Jean ;).
Men jeg tror altså godt at de andre høns vil kunne forstå lyden....


Jeg skal prøve ;D 

   
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Lille-Fisen :o)
« Svar #69 Dato: 14 Januar , 2012, 19:38 »
Er det voksne høns du har sat den lille sammen med ?
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Lille-Fisen :o)
« Svar #70 Dato: 14 Januar , 2012, 19:40 »
Ja, men ikke store men serama'erne, en trio.

Jeg har lige været ude og lytte og smugkigge og det går fint /o Fisen sidder under varmelampen og de voksne sidder i den anden ende. Men alt ånder ro og fred...
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Lille-Fisen :o)
« Svar #71 Dato: 14 Januar , 2012, 19:40 »
Her hos mine høns er der i hvert fald ingen tvivl om, at trillefløjtelyden betyder " hold kææææft hvor vi hygger" !k
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Lille-Fisen :o)
« Svar #72 Dato: 14 Januar , 2012, 19:42 »
Her hos mine høns er der i hvert fald ingen tvivl om, at trillefløjtelyden betyder " hold kææææft hvor vi hygger" !k

Det gør det også her. Den lyder kun når alt ånder fred og ro og øjnene er lige ved at falde i. /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Lille-Fisen :o)
« Svar #73 Dato: 14 Januar , 2012, 20:32 »
Har lige været oppe og smugkigge og lytte og jeg så at Fisen havde fået møvet sig ind under Pjuske og jeg hørte den trille-fløjte så alt går godt *o *o *y *y *o *o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

thorleif

  • Gæst
Sv: Lille-Fisen :o)
« Svar #74 Dato: 14 Januar , 2012, 20:59 »
Pjuske, er det en hoene?