Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Grafitti siger ikke et kvæk... er han mon stum?  (Læst 11421 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Grafitti siger ikke et kvæk... er han mon stum?
« Svar #30 Dato: 07 Januar , 2012, 00:55 »
Jo og paradoksalt nok blev han jo netop omplaceret fordi vi kun må ha en hane....

Offline G. Lausen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 503
  • Grafitti :)
Sv: Grafitti siger ikke et kvæk... er han mon stum?
« Svar #31 Dato: 07 Januar , 2012, 11:08 »
Yeaaahhhh JUUUBBIIIIIIIIIIIIII.... og tralalalala.... han galer!!... han galer!! ... han GALER!!
YES!! YES!! YESS!!!

LOOOL... tænk at man kan blive SÅ glad for sådan en skrøbelig lyd... for kønt(!) DET er det ikke... ej heller det mindste... lyder MEGET somom han har fået noget i halsen... men han GALER!!! YEIIIPPEEEKAAYYYEEEE!!!
 /o /o /o
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Grafitti siger ikke et kvæk... er han mon stum?
« Svar #32 Dato: 07 Januar , 2012, 13:06 »
så bare vent en uge, han har nok bare ventet til han var klar /o

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Grafitti siger ikke et kvæk... er han mon stum?
« Svar #33 Dato: 07 Januar , 2012, 17:09 »
Til gengæld skal du nok ikke regne med æg fra ham ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Grafitti siger ikke et kvæk... er han mon stum?
« Svar #34 Dato: 07 Januar , 2012, 17:10 »
Det var dælendusme da på tide med den bandit altså  /o

Offline Lærke M. P.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 736
Sv: Grafitti siger ikke et kvæk... er han mon stum?
« Svar #35 Dato: 07 Januar , 2012, 17:28 »
Til gengæld skal du nok ikke regne med æg fra ham ;D

Jeg håber da stadig på at mine 2,1 araucanaer lægger et æg hver, men de nyder dog også lidt korsang... Men det ene burde vel ikke udelukke det andet, vel?  :-[
Hilsen Lærke

4.7 Silkehøns
1.3.10 Dværg-orpingtoner, gul/sortsømmet
0.1 "Marloff"
1.3.9 *Britisk lavendelfarvet Araucana*
2.1 Vildtfarvet haleløs øretuft (bedre kendt som Araucana ;) )
0.3.1 Hellevadhøns
0,1 Dværg-Punker (Krydsning mellem silke og kochin)

Offline G. Lausen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 503
  • Grafitti :)
Sv: Grafitti siger ikke et kvæk... er han mon stum?
« Svar #36 Dato: 08 Januar , 2012, 10:48 »
hehehe Lærke... det er sjældent at høns (læs haner) der galer lægger æg... omend vi HAR læst om galene høner  :o her på forum!!

@Marianne, det er HELT ok at han ikke lægger æg, bare han kan levere det der kommer i æggene sammen med hønsenes bidrag: så vi får kyllinger hvoraf nogle endda vil være i den rigtige farve (splash + sort = blå ikke? :) resten bliver stadig  rigtige araucanaer, blot vil de være "fejlfarvede" - men æggene vil jo være lige blå for det ;)
Desuden håber jeg at han vil tilføje lidt størrelse til mine dyr, da jeg syns de er noget små... eller også er han bare rigtig STOR  ;D Flot er han splash eller ej  ;)
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

karina dj

  • Gæst
Sv: Grafitti siger ikke et kvæk... er han mon stum?
« Svar #37 Dato: 08 Januar , 2012, 10:51 »
Jo, nemli at splash+sort=blå...jeg er på samme vogn her med mine araucanaer, bortset fra de startede med at gale laaaang tid før grafitti og de er endda yngre  :D

Offline G. Lausen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 503
  • Grafitti :)
Sv: Grafitti siger ikke et kvæk... er han mon stum?
« Svar #38 Dato: 08 Januar , 2012, 12:12 »
@karina, har dine tuffer/tufter ...
mine de vildtfarvede har, men kombinationen Grafitti + vildtfarvet giver næppe noget avlsmateriale, så det må blive havehyggehøns ;) og dejlige søndagsstege ;) (hvis der overhovedet kommer kyllinger  :-\ )
Nu galer Kong Hans som fik han penge for det... og Grafitti står ved siden af og ligner en der tænker "kors hvor du dog larmer mand!!"... LOOL
venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Grafitti siger ikke et kvæk... er han mon stum?
« Svar #39 Dato: 08 Januar , 2012, 12:15 »

mine de vildtfarvede har, men kombinationen Grafitti + vildtfarvet giver næppe noget avlsmateriale, så det må blive havehyggehøns ;) og dejlige søndagsstege ;)

Og det er endda utroligt lækre søndagsstege /o Tillykke med galeriet!
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

karina dj

  • Gæst
Sv: Grafitti siger ikke et kvæk... er han mon stum?
« Svar #40 Dato: 08 Januar , 2012, 12:21 »
Jeg har en splash hane uden tuffer, han får 2 damer med tuffer...så har jeg en sort hane med flotte tuffer og han får en splash dame. Lige nu går de samlet, men jeg skiller dem ad når tiden for deres rugeæg nærmers sig  ;)

Så jeg håber på en del afkom med tuffer  /o Du må finde dig et par ekstra damer med tuffer hvis du ønsker dig noget tuf  :D

Offline G. Lausen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 503
  • Grafitti :)
Sv: Grafitti siger ikke et kvæk... er han mon stum?
« Svar #41 Dato: 08 Januar , 2012, 12:59 »
pt. har jeg 3 haner (dog kun en araucana) og tror liiiige jeg tager en slapper ift. flere haner ;) (pladsen du ved ;) )

måske ender det med at jeg bliver seriøs avler - så vender jeg tilbage og søger samarbejdspartnere...;)... pt. er jeg mere nyder end avler (selvom det ene sikkert ikke udelukker det andet... LOOL)

venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)

karina dj

  • Gæst
Sv: Grafitti siger ikke et kvæk... er han mon stum?
« Svar #42 Dato: 08 Januar , 2012, 13:25 »
pt. er jeg mere nyder end avler (selvom det ene sikkert ikke udelukker det andet... LOOL)



Sådan fungerer det i hvert fald her...men det var osse kun en eller 2 tufdamer jeg tænkte på...i sort...så får du jo nogle kyller med tuf i hvert fald  ;)

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Grafitti siger ikke et kvæk... er han mon stum?
« Svar #43 Dato: 08 Januar , 2012, 19:50 »
Super Grethe, så kan jeg roligt få slagtet den sorte her ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline G. Lausen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 503
  • Grafitti :)
Sv: Grafitti siger ikke et kvæk... er han mon stum?
« Svar #44 Dato: 09 Januar , 2012, 11:36 »
åååhhh Mikkel, jeg kan næsten ikke bære at jeg hermed er medvirkende til at dødsdømme den... men tør på den anden side heller ikke overtage den... tror der bliver ballade i gården ... suk.... 
hvis bare... hvis bare... men NEJ! jeg må lære begrænsningens kunst!
d'got'nog'svær!da!  :-\

ps. tøserne har det fint og især den blå er blevet bedsteven m. Grafitti  ;D

venlig hilsen
Grethe

1,0 Australtorp Kong Hans :-), 1,0 Araucana Grafitti :-D , 0,5 austalorps, 0,5 gul columbia sussex, 0,4 hvid-sort columbia sussex, 0,1 maran, 0,1 maranbland,, 0,2 grünleger, 0,9 araucana
1,0 mand (der ikke har pip)
1,0 Labrador (Labbe)
1,0 Foxterrier (Bølle)