Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Drægtig Hoppe  (Læst 29486 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Drægtig Hoppe
« Svar #45 Dato: 16 Januar , 2012, 11:59 »
Jeg har faktisk prøvet det  ;D Men Jeg holdt kun hendene rolige.  ::)

Tulle er godheden selv, så jeg klarer det uden at nogen holder bare hun får nogle gulerødder.
Hun føder måske samtidig med vores ene får der også har begynt at sætte yver nu, jeg fik besked fra ham jeg købte fåret af at hun har gået med vædder siden starten på september..

Så jeg "venter" i spænding , noget jeg til stadighed finder ud at jeg ikke er skabt for  :-\

Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Drægtig Hoppe
« Svar #46 Dato: 16 Januar , 2012, 12:03 »
Hun føder måske samtidig med vores ene får der også har begynt at sætte yver nu, jeg fik besked fra ham jeg købte fåret af at hun har gået med vædder siden starten på september..

Hmm, får er drægtige i 5 måneder, så kan det vel først blive om et par uger? Får kan godt begynde at sætte yver et par uger før, det gjorde mine i hvert fald.

Tålmodighed er noget fanden har skabt, når man venter på noget godt...   >:( Kender det udmærket!!
Mvh Marianne

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Drægtig Hoppe
« Svar #47 Dato: 16 Januar , 2012, 13:13 »
Kender det også udmærket.Hvor mange nætter har man ikke været oppe og kigge både til får, hest og hund ,kun i træsko og natkjole og rendt forgæves.Men sæt nu de har brug for hjælp.Så vil JEG i hvertfald gerne være der :)

Håber det går som det skal med dine :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Drægtig Hoppe
« Svar #48 Dato: 16 Januar , 2012, 13:21 »
Kender det også udmærket.Hvor mange nætter har man ikke været oppe og kigge både til får, hest og hund ,kun i træsko og natkjole og rendt forgæves.Men sæt nu de har brug for hjælp.Så vil JEG i hvertfald gerne være der :)

Lige præcis... Første gang vores får skulle have lam var jeg i stalden hver nat i 2-3 uger, bare for en sikkerheds skyld... Nøj, jeg var træt til sidst, men kunne næsten turen i søvne (Skidekoldt i januar måned i gummistøvler, bare ben og t-shirt og et eller andet tilfældigt kastet over skuldrene... :D )

Først da jeg næsten havde opgivet kom det første lam så en eftermiddag - og skulle have hjælp til at komme til verden. Siden klarede de det hele selv. 
Mvh Marianne

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Drægtig Hoppe
« Svar #49 Dato: 16 Januar , 2012, 13:37 »
Men...er der så brug for én, SÅ er man vågen.Pyt med man er lidt slatten dagen efter.Man blir jo helt høj af at se de små når de først er ude  *p
Og det er tit ganske lidt der skal til for at redde små lam.Det kræver bare man er der....
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Drægtig Hoppe
« Svar #50 Dato: 29 Januar , 2012, 14:47 »
Jeg synes da frk Tulle ser ud til at ha fortæret det hele eller????? Der er lidt yver, men ikke meget  :-\
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Drægtig Hoppe
« Svar #51 Dato: 29 Januar , 2012, 15:38 »
Kære Yngvil, nu skriver vi lige om lidt 1 feb. og så er datoen for føl vist overskredet, er den ikke ??
Hvornår var det lige den skulle være bedækket ??
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Drægtig Hoppe
« Svar #52 Dato: 29 Januar , 2012, 18:40 »
hah. jeg har spurgt til, og de husker ikke hvornår hun gik med hingst.   :-\ :-\

først fik jeg besked på at hun var bedækket mellem jul og nytår, det skulde sige at hun fik føl sidst i nov til ud december....

nu har jeg fået at vide at de aner ikke hvornår de tog hende væk fra hingst.
Jeg er sikker på at dersom jeg slipper hende med hingst så vil hun vise brunst.

Men hvad så med hendes mærkelige opførsel i modten på december hvor hun lå på ryg med benene i vejret?????

Aborteret ???? men ingen udflod???

så som vi siger om hund inden 5 uger drægtig om de aborterer så absorberes fostrene om de aborterer.

så kan det ha været noget lignende ??? jeg ved ikke.

nogen med erfaring??????????

i mine tanker nu, så har hun  måske aboteret/absorberet fosteret midt i december, derfor hendes mærkelige opførsel.
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Drægtig Hoppe
« Svar #53 Dato: 29 Januar , 2012, 18:41 »
Hun ændret facon i den periode, fra godt fyldig til mere smal....men dyb, og når hun udviklet yver så tænkte jeg at nu..., men nope  :-\ :-\
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Drægtig Hoppe
« Svar #54 Dato: 29 Januar , 2012, 18:46 »
Jeg tror jeg ville kontakte dr. Dyr i morgen og snakke med ham.

Kan du mærke liv/se liv?
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Drægtig Hoppe
« Svar #55 Dato: 29 Januar , 2012, 18:51 »
Jeg skal slet ikke gøre mig klog, men som jeg skrev tidligere...er I overhovedet sikre på, at hun er drægtig..eller har været det? Dyrlægen kan naturligvis tjekke, men som jeg kunne forstå, da jeg tjekkede mig egen lille hoppe, så skal der en blodprøve til ved de små, da dyrlægen ikke kan få armen ind, når de er så små.. Om han kan tjekke, hvorvidt hun har smidt det eller lignende, det aner jeg ikke.. Jeg krydser fingre  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Drægtig Hoppe
« Svar #56 Dato: 29 Januar , 2012, 21:29 »
Hun har vel ikke absorberet så stort et foster hvis hun skulle fole i december, det skal nok være en del før, så længe hun er frisk er der nok ingen fare, lad tiden arbejde for dig.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Drægtig Hoppe
« Svar #57 Dato: 29 Januar , 2012, 21:36 »
Hun ændret facon i den periode, fra godt fyldig til mere smal....men dyb, og når hun udviklet yver så tænkte jeg at nu..., men nope  :-\ :-\

Når jeg tænker på dengang jeg havde avlshopper, så lyder det til at føllet er sunket ned i fødsels-stilling. Så burde det ikke vare mange dag /o

Offline Loppe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 804
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
Sv: Drægtig Hoppe
« Svar #58 Dato: 30 Januar , 2012, 01:25 »
En ting skal siges først, min hoppe er sund og rask, og løber når hun er ude, skider og alt det der....

den dag inden jul hvor hun lå på ryg store dele af dagen, uden at være syg , har hun kun gjort da. Der var ingen utflod eller lign.

hun har efter den gang ændret facon fra at være godt rund, til at få en dybere mave, så beg yveret at vokse ,
men nu er det ikke vokset mere.

OG jeg gidder ikke bruge penge på dyrlæge sålenge min hoppe er sund og rask. og det er hun!
Mvh Yngvild 


1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Drægtig Hoppe
« Svar #59 Dato: 30 Januar , 2012, 07:32 »
En ting skal siges først, min hoppe er sund og rask, og løber når hun er ude, skider og alt det der....

den dag inden jul hvor hun lå på ryg store dele af dagen, uden at være syg , har hun kun gjort da. Der var ingen utflod eller lign.

hun har efter den gang ændret facon fra at være godt rund, til at få en dybere mave, så beg yveret at vokse ,
men nu er det ikke vokset mere.

OG jeg gidder ikke bruge penge på dyrlæge sålenge min hoppe er sund og rask. og det er hun!

Heller ikke grund til.
Mine heste har altid selv klaret folingen selv og det gør de i de fleste tilfælde også.

Ringe efter en dyrlæge for at tjekke en rask hest er vist bare penge ud af vinduet....
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.