Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Udstillinger og resultater  (Læst 82334 gange)

0 Medlemmer og 4 Gæster læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Udstillinger og resultater
« Svar #60 Dato: 28 November , 2011, 15:18 »
Det har jeg faktisk ikke kigget, måske jeg burde gøre det. Men rigtig rigtig flot!!  /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #61 Dato: 28 November , 2011, 15:22 »
hvis der ikk må være dun må de vel heller ikk plukkes, så forsvinder der da noget oprigtighed  i det at avle og udseille, kan godt se, hvad gør et lille dun(pluk)men vi ender da med at høns skal styles for at blive udstillede og ikk bare være naturlige

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #62 Dato: 28 November , 2011, 15:33 »
@ kristiank

Du gør vel også lidt mere ud af dig selv, når du er til fest end når du arbejder hjemme i haven/huset f.eks. eller ??

Det er det samme med hønsene, de skal også præsentere sig på bedste vis.
« Senest Redigeret: 28 November , 2011, 15:36 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #63 Dato: 28 November , 2011, 15:44 »
jo lene jeg vasker nok bilen, og finder en trøje uden pletter, men så heller ikk mer, og ja jeg er underlig !a og har lidt pip

Offline kvb

• Passiv bruger
« Svar #64 Dato: 28 November , 2011, 16:49 »
Jeg vil altså godt give Kristian lidt ret i hans holdning, at det ikke burde være tilladt at plukke disse dun af. Hvis det er så alvorlig en fejl, at det skal give 0 på en udstilling, så kommer man jo ingen steder, når det accepteres at dyrene er "stylet" på denne måde.

Omvendt kan jeg også godt se, at det er uhyggeligt svært at kontrollere, om der er udført "styling", og dermed at sanktionere mod det.

Og jeg ved godt det er mere ekstremt, men ville det også være OK fx at fjerne en en bitak  ??? Princippet er omtrent det samme omend det dyret nok påføres større smerte ved at fjerne en bitak
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #65 Dato: 28 November , 2011, 16:58 »
At skære bitakker eller andet af kammen er bestemt ikke lovligt. Så der er en grænse for, hvad der hører til en alm. klargøring af høns.

Dyrene bliver jo også vasket (hvide/lyse dyr helt) og benene på alle de andre, så er dette måske også en fejl. Hvis de skal helt vises naturligt. ??

En hest bliver også striglet og klippet når den skal udstilles. Ligeledes en hund. Så hvorfor skal høns så ikke også kunne klargøres, uden at det lige pludseligt bliver unaturligt og mærkeligt ??
« Senest Redigeret: 28 November , 2011, 17:12 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #66 Dato: 28 November , 2011, 17:11 »
 lene

bitak = 0 point
dun på løb = 0 point

hvad er forskellen, det dækker vel begge over manglende avlsarbejde.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #67 Dato: 28 November , 2011, 17:16 »
Nu er der ellers meget forskel på om det er en bitak eller om det er et dun på tæer eller løb. Og fjernelse af en bitak er et operativt indgreb.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #68 Dato: 28 November , 2011, 17:27 »
men stadig en 0 point fejl, så at fjerne dem er efter min etik fusk, muligt man gerne må, men det ændrer ikk min holdning.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #69 Dato: 28 November , 2011, 17:34 »
Det giver også 0 point hvis dyrene har utøj, eller f.eks er stækkede. Der er meget som giver 0 point.

Så lad det blive ved det nu.

Jeg synes ikke at denne ganske udemærkede tråd om resultater skal ende med kun diskussioner om hvad der giver 0 fejl og hvorfor. 
« Senest Redigeret: 28 November , 2011, 17:37 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #70 Dato: 10 December , 2011, 22:00 »
Der må være mange nu, der kan fortælle hvordan det er gået dem på LU. For mit vedkommende ved jeg det ikke helt endnu. Jeg har set pointene, men kan ikke huske hvilken høne der stod hvor. Så den perlegrå hane har fået 94 igen og den blå randtegnet hane har fået 95. Han har fået de sidste to halefjer han manglede i Hadsten derfor hjælper det på det. Han har også fået mere halsbehæng igen, men mangler det mere i saddelbehænget. Hønerne har fået 95 og 93 og fik 94 og 0 i Hadsten. Kan dog ikke huske hvilken en der fik hvad. Så er rigtig godt tilfreds.
Jeg var også i Ullerslev og her var det ikke kun dyret der blev bedømt, men også ejeren ;)
Det gik, som forventet og den fik 94 igen min Dominant gule han. Hvilket jeg var godt tilfreds med. Derefter var det ejerens tur til at blive bedømt. Jeg stillede op til at blive Specialdommer i Tyske Skønhedsbrevduer. Derefter fik jeg nogle duer at bedømme uden at have set hvad dommeren havde gjort ved dem og jeg ramte rimelig pænt. En var jeg lidt for god ved og nogle andre skulle jeg have været hårdere i de punkter jeg havde noteret, men ramte de fleste fint og med de rigtige kommentarer.

SÅ JEG BESTOG /o

Det kan ikke blive bedre. Nu skal man så leve op til det og følge med i racens udvikling fremover. Gælder mig til det.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #71 Dato: 10 December , 2011, 22:44 »
Jeg er glad, mine kobberfarvede klarede sig godt, mine æg ligeledes og mine gråstribede blev:
Sagte trommehvirvel, fanfare:
GODKENDT *d *d *d *d *d
Nå ja, Maranklub DK blev født. :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline kvb

• Passiv bruger
« Svar #72 Dato: 10 December , 2011, 22:53 »
Er også rigtig godt tilfreds

0.1 hvid sort col brahma (fra 2010) med 91 (Idas høne, som valgte at igangsætte fældning 2 dage efter min tilmelding var afsendt  :))
1.1 gul sort col sussex begge med 92
og toppen af kransekagen er Kaspers sorte Araucana høne med 94 point.

...så jeg er meget tilfreds med debuten på LU  /o. Måske er det fordi jeg endnu ikke har helt styr på skalen, men i så fald lever jeg i lykkelig uvidenhed  *o
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline Lundur

• Passiv bruger
« Svar #73 Dato: 10 December , 2011, 23:06 »
Tusinde gange tillykke Frank. Flot at du nu er specialdommer. Et stort mål er nået, men jeg er sikker på, at du har flere at gå efter. Jeg glæder mig til at se hvad du driver det til. Steffen.
mvh Steffen Lund
Sekretær i Maranklub DK
10,16 Nøgenhalse sorte i stor
4,7 Grå danske gæs
2,4  Sachsenænder
10,18 Maran i stor, Sort-Kobber og Hvedefarvet.
http://www.maranklub.dk

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #74 Dato: 11 December , 2011, 08:01 »
Jeg er glad, mine kobberfarvede klarede sig godt, mine æg ligeledes og mine gråstribede blev:
Sagte trommehvirvel, fanfare:
GODKENDT *d *d *d *d *d
Nå ja, Maranklub DK blev født. :D

Tillykke, Marianne  /o  <I <M
Mvh Marianne