Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Vinterklar  (Læst 1561 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Vinterklar
« Svar #15 Dato: 18 Januar , 2012, 00:01 »
Stolperne (10 stk fordelt over 50 m) er 5 cm Ø stolper i 1,6 m længder. Jeg tror jeg gav 8-10 kr pr stolpe i Lavpristræ. Stolperne er som sagt sat med 5 m mellemrum. Mellem hver 2 stolper er så banket 2 tentor (armeringsstål) 'stolper' a 1,7 m x 0,8 cm ned.

Lige en lille opfølgning. Den fantastiske ide med at bytte nogle af træstolperne ud med tentor pæle (som jeg fik af en kær kollega) dur ikke rigtigt med al den blæst. Det resulterer i at hegnet står og slår mod tentor pælene og bliver 'filet' i stykker. Jeg har 'lappet' med nogle af de snore jeg har fra wrap-baller, men selv de bliver filet over mod tentor pælene. Så det eneste der holder er desværre nok at bruge træstolper hele vejen, med hegnet bundet til hver stolpe. Det gør arbejdet noget mere omfattende. Jeg brugte i år ca 4½ time mod tidligere år 2 hele dage (effektivt nok 2x 6 timer), men som sagt, genvejen ser ikke ud til at betale sig.

Jeg tror jeg får det til at holde vinteren igennem med diverse lappeløsninger, men jeg bliver nødt til at investere i 100 m nyt plasthegn næste år. /d /d
Mvh
Erik Andersen