Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hvornår kan man kende forskel?  (Læst 1557 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bakkebo

• Passiv bruger
Sv: hvornår kan man kende forskel?
« Svar #15 Dato: 16 Oktober , 2011, 17:38 »
Spændende hvad det er så er - nu får jeg helt lyst til at fotografere resten af banden også - nå men uanset hvad, så er de søde og fine, de er købt for 10,- kr stk, udruget i rugemaskine og ham jeg købte dem af sagde danske landhøns...

Når du siger at ham med fjer på benene er en hane, er det så kammen du bedømmer ud fra?
1,1 araucana
0,2 Sussex
0, 2 dansk landhøne
1,0 maran sort-kobber
Blandingshøns
Marankyllinger
Blandigskyllinger i forskellige aldre.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #16 Dato: 16 Oktober , 2011, 17:39 »
Lidt egypter-makeup har de, men jeg tror at netop de 2 du har sat billeder ind af er blandingskyllinger. Den ene der lige titter ind på det ene billede ser mere "rigtig" ud. Normale brune landhøns har i den alder en blanding af brune og sorte farver og de beholder øjenmakeuppen ret længe. :D Prøv at kigge på benfarven. Landhøns har grå ben. Min ene blanding (med barnevelder) har fået hudfarvede/lyserøde ben. Griiiimt!  ;) Men det er faktisk sådan han skiller sig mest ud. Ellers har han nogenlunde landhønsefarver. Han har også røde øreskiver, som en barnevelder. Han skal slagtes og spises nu i efterårsferien. Muuums. Så skidt med at nogle falder lidt uheldigt ud. De smager lige godt for det.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Bakkebo

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 16 Oktober , 2011, 17:45 »
Nu ligger der et nyt billede, det hvor min hånd ses... Sådan ser de fleste ud.... Med eller uden stor kam...
1,1 araucana
0,2 Sussex
0, 2 dansk landhøne
1,0 maran sort-kobber
Blandingshøns
Marankyllinger

Offline Bakkebo

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 16 Oktober , 2011, 17:47 »
Lidt egypter-makeup har de, men jeg tror at netop de 2 du har sat billeder ind af er blandingskyllinger. Den ene der lige titter ind på det ene billede ser mere "rigtig" ud.

Det er de samme to kyllinger - altså den der titter ind på billedet, er den der er på det andet billede...
1,1 araucana
0,2 Sussex
0, 2 dansk landhøne
1,0 maran sort-kobber
Blandingshøns
Marankyllinger

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #19 Dato: 16 Oktober , 2011, 18:15 »
Det er det da også. Fokuserede på det brune og glemte det blå som ikke skal være der. Lyset er lidt anderledes.  ::) Den sidste ligner en almindelig landkylling.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)