Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Når livet gør ondt, en historie fra min verden  (Læst 1276 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lis V

• Passiv bruger
Sv: Når livet gør ondt, en historie fra min verden
« Svar #15 Dato: 08 ſeptember , 2011, 11:52 »
I dag er der lidt mere lyd på hende. Men hun er stadig lidt usikker på benene når hun skal ryste sig, helt sikkert pga vingen. Men hun spiser. Hun har ikke sovet på pinden i nat, men det er klart når vingen gør ondt. Det ser faktisk bedre ud i dag og gnisten er ved at vende tilbage i hendes øjne....

*p
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 10 ſeptember , 2011, 20:06 »
Opfølgning:
I dag tror jeg på, at den stakkels høne klarer den. Det går markant bedre i dag. Men vingen er vist brækket eller ihvertfald godt medtaget. Den kom og spiste af hånden i dag og har bevæget sig meget mere.

Og tænk, kl. 19 kommer ræven spankulerende op over vores græsplæne. Jeg springer ud. Ved at hønsene er i den inderste sikre hønsegård, men tager ingen chancer. Damerne er på vej ind og får nærmest smækket døren i måsen...

Men så kan den også bare komme. Der har været en jæger og han satte en rævefælde op.
Tænk at den stod og gloede lige ind i udestuen, selvom vi har to hunde og døren helt ind stod åben.
Rævene i vores område har skab og det gør jo en noget utryg at den vader gennem det hele totalt upåvirket at alt og oveni købet er så modig at den strinter flere gange på vejen...
Håber at lammeboven i fælden hurtigt får den lille djævel af vejen. Men hold da op hvor man sidder som på nåle.
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #17 Dato: 10 ſeptember , 2011, 20:44 »
Det er nok netop fordi at de har skab at de kommer så tæt på. De er for afkræftede til at fange "rigtig rævemad" ude i naturen, og kommer til menneskelige bebyggelser for at finde et nemt måltid. Pas på med hundene. De kan blive smittet med skab, og det er en væmmelig ting!
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)