Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Luftvejslidelse? Hjælp søges  (Læst 7454 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

• Bruger
Sv: Luftvejslidelse? Hjælp søges
« Svar #15 Dato: 08 ſeptember , 2011, 13:32 »
Tænkte nok det var det samme som jeg har haft her med hønsene.
Godt de er i bedring  /o
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 09 ſeptember , 2011, 21:32 »
@Louise, hvad sagde din dyrlæge? Jeg håber din høne er i bedring? *k

Han sagde at jeg skulle holde den/dem inde og give noget varme, for at se og det ville hjælpe. Den har det "bedre". Den trækker ikke vejret med åbent næb mere, men nyser ind imellem og har en smule rallen også. Der har været flere som har gået og nyst. Men de har ikke være synderlig påvirket og har ikke hængt med næbet og slet ikke haft så voldsomme vejrtræknings problemer som hønen havde forleden.

De har været inden indtil middagstid hvor jeg lod dem komme ud i gården. De smed sig alle i en stor bunke og tog støvbad  <P  Men helt raske er de jo ikke endnu. Selvom de bliver proppet med hvidløg, honning, kamille te og rester fra svigerfars arbejde. Så jeg ved ikke om jeg skal sætte hele bundtet på penicillin? Isåfald tror jeg nok at jeg vil kontakte ham Bjarne  :)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #17 Dato: 10 ſeptember , 2011, 08:17 »
Han sagde at jeg skulle holde den/dem inde og give noget varme, for at se og det ville hjælpe. Den har det "bedre". Den trækker ikke vejret med åbent næb mere, men nyser ind imellem og har en smule rallen også. Der har været flere som har gået og nyst. Men de har ikke være synderlig påvirket og har ikke hængt med næbet og slet ikke haft så voldsomme vejrtræknings problemer som hønen havde forleden.

De har været inden indtil middagstid hvor jeg lod dem komme ud i gården. De smed sig alle i en stor bunke og tog støvbad  <P  Men helt raske er de jo ikke endnu. Selvom de bliver proppet med hvidløg, honning, kamille te og rester fra svigerfars arbejde. Så jeg ved ikke om jeg skal sætte hele bundtet på penicillin? Isåfald tror jeg nok at jeg vil kontakte ham Bjarne  :)
Ja, prøv at ringe til Bjarne. Det kunne da godt lyde som om varme og honningte ikke er helt nok? Min meget syge høne blev rask på 3 dage på penicillin :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"