Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hurtig hjælp, please..  (Læst 7024 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hurtig hjælp, please..
« Svar #15 Dato: 12 Juli , 2011, 14:16 »
Du kan jo sætte en elsteinpære i, den giver kun varme og intet lys. Så er der ro til kyllingerne om natten.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #16 Dato: 12 Juli , 2011, 15:31 »
ja jeg tror alt efter spandens størrelse at du måske kan nøjes med 40w, men lad det komme an på en prøve, du kan jo hæve og sænke den efter behov.

Hvis kyllingerne står lige under pæren og pipper, så fryser de, hvis de ligger udenfor lampens rækkevide så er der for varmt, og måske er 60W bedre hvis du skal kunne regulere i forhold til solskinsdag og klam nat.... prøv dig frem

Jeg ville endnu en gang prøve at sætte dem under hende til natten, og lige holde et vågent øje, det er jo fint at de kan søge skjul, hæng din lampe op der, så er der hyggeligt selvom de ikke har en mor.

En elsteinpære kan købes hos America og afgiver som Marianne siger kun varme intet lys.
Husk at være opmærksom på at en rigtig varmepære kræver en ordentlig fatning  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Klaus Arentoft

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 13 Juli , 2011, 15:03 »
Update 2:
Nå, men jeg lavede en varmelampe af en 60W pære, af de gode gammeldaws, som jeg fandt i garagen.
Fandt også en "Fotolampe" fra IKEA af aluminium, som jeg kortede lidt ned.
Den satte jeg over Årstiderne-kassen som de skjuler sig i, og de virkede glade og tilfredse, de 2 små.

Så i går aftes havde de igen sneget sig ind under hønen, men i morges gik de atter rundt for sig selv.
Det virker meget som om høne ikke rigtig gider dem, så hvis det ikke er blevet bedre i morgen tidlig,
tror jeg de ryger tilbage til min bekendt og deres søskende. Så kan jeg altid få dem igen når de er varmefri.
Og pigerne må leve med at den helt lille kylling bliver enebarn. Der er grænser for selv MIN tålmodighed  ;D

Men tak for alle de gode råd og engagementet  :)