Ja det er jo lige det, mange krydsninger ligner nogle gange den ægte vare.
Hvordan er deres fodsåler er de fint gule ? for det er mange gange der at krydsninger afslører sig selv.
@ Lene
Når den nu har meget gule fødder (ligner det billed du har lagt på din hjemmeside) og baseret på dens udseende, tror du så den er renracet?
Planen er at jeg gerne vil avle på de sorte - i hvert fald til at begynde med. Tror ikke jeg er klar til at kaste mig ud i noget med randtegninger.

Vil ikke udelukke at jeg engang vil udstille, men har kun haft høns siden maj, så føler mig ikke klar til det endnu.
Jeg fik desværre kun 4 høner ud af det kuld og af disse er kun en sort. Fik en sort hane, som jeg havde tænkt skulle være avlshane, håber han bliver god nok.

Her kommer så spørgsmålet; kan jeg tager et kuld efter den blå hane og så kun beholde de sorte høner? Jeg ser to problemer med det, men er ikke sikker på hvor store de er.
1. Vil det være et problem at den blå randtegnede hane har noget brunt i det blå, hvis jeg kun beholder de sorte høner? Og er han i det hele taget værd at avle på eller skal han bare i gryde?
2. Vil det give for meget indavl. Den sorte hane er jo muligvis mindst halvbror til den blå randtegnede?
Det myldre ikke ligefrem med Kæmper i Sverige, så det er desværre nok disse 6 dyr jeg nå nøjes med. Jeg ville gerne have nogle flere sorte høner. Men synes at det vil være værre at beholde de sorte høner efter den sorte hane og så avle far på datter. Hvad mener I andre? Er det en dårlig ide'?