Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Farver  (Læst 3011 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hallserydsgård

• Passiv bruger
Sv: Farver
« Svar #15 Dato: 29 Oktober , 2013, 12:49 »
Jeg er helt med på, hvordan de bør se ud. Er mest nervøs for at de ikke er raserene pga. den brune farve hos hanen. For så kan jeg jo heller ikke regne med, at de andre er racerene. Hvis det "bare" er dårlig farve kan han jo få en gang rødvin. Og det er jo ikke så slemt enda. Men ville være ked af de andre ikke var racerene. Gider ikke avle på blandinger.

Nej, ingen af hønerne har noget brun i sig.
« Senest Redigeret: 29 Oktober , 2013, 12:51 Fra Hallserydsgård »
Mvh Mette

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #16 Dato: 29 Oktober , 2013, 13:01 »
Ja det er jo lige det, mange krydsninger ligner nogle gange den ægte vare.

Hvordan er deres fodsåler er de fint gule ? for det er mange gange der at krydsninger afslører sig selv.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Hallserydsgård

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 29 Oktober , 2013, 14:09 »
Så fik jeg nogle billeder.
Mvh Mette

Offline Hallserydsgård

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 29 Oktober , 2013, 15:34 »
1.
Mvh Mette

Offline Hallserydsgård

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 29 Oktober , 2013, 15:37 »
2.
Mvh Mette

Offline Hallserydsgård

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 29 Oktober , 2013, 15:52 »
Og så lige et af hønsene. Alle har knaldgule fødder.
Mvh Mette

Offline bjarne m

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 29 Oktober , 2013, 19:09 »
Hej Alle
Når man taler om blå høns,med lidt messing i fjerdragten,så skal man lige huske på, at hvis dyrene går ude i solskinnet,vil de blive lidt afbleget af solen,det viser sig som,noget brunt i den ellers fine farve,det forsvinder igen næste gang de fælder.
de billeder,som er vist her ser ganske gode ud,med hensyn til farven,prøv at sende nogle i profil.
vh bjarne

Offline Hallserydsgård

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 29 Oktober , 2013, 21:25 »
@ Bjarne

Det brunlige er blevet værre over sommeren, men om det så er pga. solen eller udviklingen fra kyllingefjer ved jeg ikke. Den fælder i øjeblikket så kan jo håbe på at det bliver bedre.

Er det et billed som dette du efterlyser?
Mvh Mette

Offline Hallserydsgård

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 30 Oktober , 2013, 08:32 »
Fik lige et billed, der bedre viser den brun farve (er måske mere brun glans), hvilket gør det svært at fange på billeder.
Mvh Mette

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #24 Dato: 30 Oktober , 2013, 09:22 »
Hvordan ser hals- og sadelbehænget ud ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Hallserydsgård

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 30 Oktober , 2013, 10:04 »
Det er der der er de største problemer. Særligt sadelbehænget.

Tog lige et par billeder mere. Godt det er en rolig race!  ;) Det var aldrig gået med mine blomsterhøns.

Sadelbehæng;
Mvh Mette

Offline Hallserydsgård

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 30 Oktober , 2013, 10:06 »
Halsbehænget;
Mvh Mette

Offline bjarne m

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 30 Oktober , 2013, 17:39 »
ja,det er nok solen ,der har bleget din hane,men jeg kan ikke med 100% sikkerhed sige det er det.
jo .det var lige nettop sådant et billede jeg efterlyste,ud fra billedet ser hanen ganske godt ud,men på grund af fjerfældning ser han noget kantet ud.
vh bjarne m

Offline Hallserydsgård

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 30 Oktober , 2013, 18:46 »
Jeg er glad for at høre, at den ser ganske godt ud. Som bare 4 måneder og i fældning, har den ellers naturen lidt imod sig.  ;)
Jeg krydser alt, der kan krydses for at det er solblegning.

Så håber jeg bare også, at den bliver stor nok. Ved jo at det kan være et problem for racen.
Mvh Mette

Offline Hallserydsgård

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 31 Oktober , 2013, 17:22 »
Ja det er jo lige det, mange krydsninger ligner nogle gange den ægte vare.

Hvordan er deres fodsåler er de fint gule ? for det er mange gange der at krydsninger afslører sig selv.

@ Lene

Når den nu har meget gule fødder (ligner det billed du har lagt på din hjemmeside) og baseret på dens udseende, tror du så den er renracet?

Planen er at jeg gerne vil avle på de sorte - i hvert fald til at begynde med. Tror ikke jeg er klar til at kaste mig ud i noget med randtegninger. :( Vil ikke udelukke at jeg engang vil udstille, men har kun haft høns siden maj, så føler mig ikke klar til det endnu.
Jeg fik desværre kun 4 høner ud af det kuld og af disse er kun en sort. Fik en sort hane, som jeg havde tænkt skulle være avlshane, håber han bliver god nok. *k

Her kommer så spørgsmålet; kan jeg tager et kuld efter den blå hane og så kun beholde de sorte høner? Jeg ser to problemer med det, men er ikke sikker på hvor store de er.
1. Vil det være et problem at den blå randtegnede hane har noget brunt i det blå, hvis jeg kun beholder de sorte høner? Og er han i det hele taget værd at avle på eller skal han bare i gryde?
2. Vil det give for meget indavl. Den sorte hane er jo muligvis mindst halvbror til den blå randtegnede?

Det myldre ikke ligefrem med Kæmper i Sverige, så det er desværre nok disse 6 dyr jeg nå nøjes med. Jeg ville gerne have nogle flere sorte høner. Men synes at det vil være værre at beholde de sorte høner efter den sorte hane og så avle far på datter. Hvad mener I andre? Er det en dårlig ide'?
Mvh Mette