Når jeg foreslår, at du også afliver den raske høne skyldes det, at hendes elendighed venter lige om hjørnet. Dels bliver hun nu alene, og høns er jo flokdyr, du vil højst sandsynlig ønske at anskaffe nye høner, og så bliver hun lidt en outsider i forhold til dem og vigtigst hendes indvendige organer er højst sandsynlig også nedslidte, og ingen vil da ønske at hun skal samme omgang igennem, som din syge høne, vel?
Jeg er ikke i tvivl om at du selv har det skidt lige nu pga. biluheldet, og selvfølgelig også fordi du er ked af at hønen er syg

Det kan måske virke hårdt, som vi skriver til dig, men vi er nødt til at skride ind, når vores dyr lider, tænk hvis det var dig, der gik med en blødende livmoder og æggestok i nogen tid, og så det hang udenfor til sidst!
Jeg har det også rigtig svært med at aflive mine dyr, med mine katte lader jeg dyrlægen klare det, også selvom det er weekend og dyrt, for den beslutning tager man i virkeligheden den dag, man anskaffer dyret, de koster, og ikke kun mad og sovesteder.
Pt. bor jeg alene på hverdage, og jeg har flere gange måttet aflive nogle kyllinger, der ikke var ok.
Jeg hader det!
Men jeg gør det, jeg kan jo ikke lade de stakkels dyr lide indtil min mand kommer hjem på weekend.
Tro mig, at selv om det er rigtig ubehageligt at skulle aflive en h*ne, så har man det alligevel godt, når det er overstået, fordi man ved, at man har befriet dyret for umenneskelige pinsler.
Vi må tænke på dyret og ikke på vores eget ubehag.
Ovenstående svada er
kærligt ment.