Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsehus i plastik - go eller no-go?  (Læst 16819 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline landsbytossen

• Passiv bruger
Sv: Hønsehus i plastik - go eller no-go?
« Svar #15 Dato: 18 Maj , 2011, 11:42 »
Hvis mine unger havde været større, ville det da klart også for os have været den fedeste beslutning at inddrage legehuset...så får det jo faktisk en længere levetid på den måde, og høns leger jo også *f

Nu står vi i stedet med en have der er booket fuldstændig op af bygninger hist og her, for at der skal være plads til alle levende væsener...meeeen der er bare næsten ikke plads til os voksne når vi vil sole os i haven...gg

(og vi har altså en grund på 800kvm)
Hilsner herfra kravlegården

1 sølvrandet wyandotter
1 blå wyandotter
1 doven Norsk skovkat-blanding (han) der trives fint i selskab med "damerne"

Offline Chickabee

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 18 Maj , 2011, 22:48 »
Tusind tak for alle jeres svar og gode idéer til alternative løsninger   /o 

Jeg ved endnu ikke helt hvad vi gør. Det ville jo være liiiidt lettere hvis I nu allesammen var enige  ;)   Men det lyder som om at ombygning af legehuset er den som flest hælder til. Så det kunne godt blive den. Kunne nu stadig godt have tænkte mig at det var større. På den anden side set er planen jo kun en lille hygge-flok og de får masser af plads udenfor huset, så måske det kan gå an.

Jeg tænker videre - og skal nok opdatere og lægge billeder ind når engang vi når så langt  :)

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #17 Dato: 18 Maj , 2011, 23:03 »
Jeg kunne godt forestille mig at det ender med Plan 1 + 3, med tiden. ;D

Plan 4 er jeg ikke fortaler for. Desværre er disse vandfaste krydsfinerplader ikke helt så vandfaste som sælgerne af dem gerne vil gøre dem. De første år går det fint, men derefter begynder indtrængning af fugt fra endefladerne/skærefladerne at gøre deres indhug i pladerne.

Jeg har brugt dem bl.a. til en stalddør der trængte til renovering, samt til afdækning af min private brøndboring. Ved brønden bliver jeg nødt til at skifte pladerne meget snart efter 6 års brug. De ligger med en hældning på 15-20 grader, så det er ikke fordi der samler sig vand oven på dem. Desuden er de malet med 'langtidsholdbar' maling.
Mvh
Erik Andersen

Offline Chickabee

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 19 Maj , 2011, 23:30 »
Jeg kunne godt forestille mig at det ender med Plan 1 + 3, med tiden. ;D

Ja det er da slet, slet ikke utænkeligt   ;D   

Jeg tror efterhånden at jeg har fået overbevist mig selv om at jeg starter med plan 1. Derfor har jeg et lille tillægs-spørgsmål: 

Min plan er jo så at hæve legehuset ved hjælp af nogle sten-blokke (har set dem i Silvan men har glemt hvad de hedder). På den måde bliver der et lille overdækket areal nede under legehuset - f.eks. til sandbad. Hvor højt skal det minimum være for at hønsene vil bruge det? 

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #19 Dato: 19 Maj , 2011, 23:52 »
De kunne hedde sokkelsten sådan en firkantet en, lidt smallere for oven end forneden
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline mew.

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 23 Maj , 2011, 20:40 »
For 22 år siden overtalte jeg mine forældre til at bygge vores legehus om til hønsehus... og der har boet høns der lige siden ;D

Det er ret småt (mener det er 1,20 x 1,20) men det fungerer til 4 høns.

Når du hæver det, kan det være en fordel at få det så højt op så det passer til en trillebør... på den måde kan du nemt muge ud hvis du laver en klap  i den ene side af huset (en låge på tværs af hele huset der klapper ned i trillebøren ). Det er også en fordel at lave en låge til redekassen så du ikke skal mose dig ind efter æg  /o