Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad koster et voksent dyr i foder  (Læst 2763 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Hvad koster et voksent dyr i foder
« Svar #15 Dato: 25 Juli , 2008, 07:54 »
Jeg gav 30 kr stykket for mine Brahmaer fra februar... og købte dem for ca 1 måned siden. De blå er godt nok ikke blå efter standarten, men de agerhønefarvede er pæne og rene i farven. Så det er jo ekstremt billigt, men den unge gut som solgte var også mere interessereet i et godt hjem end profit tror jeg.
Mine små hysteriske hybrider kostede 45 kr stykket og skulle være omkring de 20 uger.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Dorte Jørgensen

• Passiv bruger
Sv: Hvad koster et voksent dyr i foder
« Svar #16 Dato: 26 Juli , 2008, 00:38 »
Puha hvor er det svært, jeg har forlængst gjort op med mig selv og familien at der er ikke overskud i hønseriet, som vi driver det. I alt fald "kun" i form af herligheds værdi og mange gode timer.

Jeg har også undulater som jeg glad og gerne forærer væk af. Jeg har dog det princip at hvis vildt fremmede vil have undulater fra mig, kommer de til at bøde 100 kr pr. stk. Folk jeg kender kan jeg ikke få mig selv til at tage penge fra. En engelsk undulat koster ca 225 kr i dyrehandeler.

Jeg har ikke afleveret høns til andre, vi gør selv kål på overskudsproduktionen, og forærer ellers lidt væk til familie og venner.

Alt i alt er det en skidt forretning, men vi skal jo heller ikke leve af det ;D
Mange hilsner
Dorte Jørgensen

Sølvrandede wyandotter(dværg), mille fleurs, 0,3 toppede hollændere; 0,2 kobbermaraner; 1,2 skånske blomsterhøns; 1,2 guldfasaner, undulater, 2,1 nymfeparakitter, 2,2 rød-rød rosella parakitter